مسؤولان از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنند
مسؤولان از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنند
معاون امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: مسؤولان باید از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنند و طبق بیانات رهبر انقلاب امر به معروف به معنای پیشنهاد و نهی از منکر به معنای انتقاد است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام امین امینیان معاون امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در همایش آمرین به معروف اردستان، اظهار داشت: اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر بسیار زیاد است چرا که در روایات همه کمالات در برابر امر به معروف همچون قطره آب در مقابل دریا عنوان شده و اگر می‌خواهیم در یک شهرستان، افراد پایبند به واجبات الهی، خمس و زکات، جهاد و نظایر آن باشند نهادینه‌سازی امر به معروف ضرورت دارد.

‌وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جمله نهادهای انقلابی است که به فرمان امام راحل تشکیل شد و در ابتدا نیز عنوان سازمان را داشت همچنین امام خمینی(ره) رسالت این سازمان را نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی دانستند و هرجایی که منکری اتفاق افتاد تذکر داده شود.

امینیان تصریح کرد: کسانی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایفای نقش می‌کنند باید تلاش کنند تا این فریضه الهی به عنوان یک فرهنگ عمومی در میان مردم جایگاه پیدا کند و در یک خانه، افراد خانواده نسبت به یکدیگر امر به معروف را انجام دهند.

معاون امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی همچون اردستان که پیشینه مذهبی دارند باید مراقب باشند که در بین نسل نوجوان و جوان آن‌ها، بی‌حجابی، بی‌عفتی و بی‌اعتقادی رواج پیدا نکند و نباید به‌ گونه‌ای باشد که خدای ناکرده چشمان ما به دیدن افراد شل حجاب عادت کند چرا که دشمن به دنبال این هدف است.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت‌های متعددی دارد و در هر شهری که امام جمعه وجود دارد این ستاد نیز تشکیل می‌شود همچنین می‌خواهیم که در اردستان هر پایگاه مقاومت بسیج یک شورای امر به معروف قوی داشته باشد تا معضلات را شناسایی کند.

امینیان یادآور شد: بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها نباید منحصر به حجاب باشد، مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی در شهرستان‌ها را می‌توان در این ستاد رصد و بررسی کرد، کوچک‌ترین منکری که در شهر یا روستا اتفاق می‌افتد مردم باید نسبت به آن حساس باشند.

معاون امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تاکید کرد: مسؤولان باید از انتقادات و پیشنهادات استقبال کنند و طبق بیانات رهبر انقلاب امر به معروف به معنای پیشنهاد و نهی از منکر به معنای انتقاد است، پیشنهادات و انتقادات را باید پذیرفت و در هرکجایی در شهرستان اگر مشکلی وجود داشته باشد ستاد امر به معروف محدودیت ندارد.

وی بیان کرد: هرکجا که فردی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد اگر جسارتی به این فرد صورت گیرد و نیروهای فراجا نیز حضور پیدا می‌کنند باید بدانند که از همان لحظه اول، این فرد تحت حمایت قانون حمایت از آمران به معروف قرار دارد و این را در بین مردم نهادینه کنیم که در مواجهه با منکرات، برخورد کنند.

امینیان با بیان اینکه تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: این موضوع عین قانونی است که در مجلس مصوب شده اما برای مرحله اجرا باید از ظرفیت‌های بسیج استفاده کرد و اولین دوره ضابطین دادگستری را زیر نظر دادگستری استان برگزار کردیم همچنین مجوز برگزاری این دوره به همه شهرستان‌ها داده شده است.

روح‌اله صنعتکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان در این جلسه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده و از اهداف امام حسین(‌ع) است و در حوزه بسیج حدود ۶۰ پایگاه در شهرستان اردستان وجود دارد و در آخرین‌ روستاهای شهرستان پایگاه‌های بسیج مستقر هستند.

وی ادامه داد: با وجود زحمات بسیار از قبل در این شهرستان اما اساسا بستر ستاد امر به معروف باعث ایجاد و تشکیل‌ گروه‌های امر به معروف نشده بود و موضوعی تحت عنوان گروه‌های تذکر لسانی منظم همراه با کارت شناسایی و آموزش‌دیده نداشتیم.

صنعتکار بیان کرد: در یک سال گذشته حدود ۱۱ گروه امر به معروف مشتمل بر برادران و خواهران در حوزه تذکر لسانی شکل گرفت و بالغ بر ۱۲۵ نفر از افراد و بسیجی‌ها در قالب حدود دو هزار و ۵۰۰ ساعت تذکر لسانی در پارک‌ها و معابر انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان خاطرنشان کرد: برای اولین بار در شهرستان اردستان در حوزه عفاف و حجاب ۴ پلمپ واحد صنفی داشتیم، رعایت قانون و حد حریم عفاف در شهرستان اردستان توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی جدی گرفته می‌شود، از سال گذشته تاکنون حدود ۸ مورد تجمع مدافعان حریم خانواده و عفاف و حجاب در شهرستان اردستان برگزار شده که دو تجمع شهرستانی بوده و یادواره شهدای بانو را با همکاری معاونت بانوان فرمانداری و دستگاه‌های دیگر، اجرا کردیم.

صنعتکار اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ هدیه کوچک و بزرگ با صرف هزینه‌ای در حدود ۲۳ میلیون تومان توسط گروه‌های فرهنگی وابسته به ستاد امر به معروف، در بین افراد توزیع شده همچنین مسابقه کتابخوانی از دو کتاب در حوزه حجاب برگزار شده است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر