تلاش بی وقفه امدادگران در ۳۰ استان کشور
تلاش بی وقفه امدادگران در ۳۰ استان کشور
صدای نایین/ رئیس سازمان امدادونجات از انجام ۱۰۷۸ ماموریت توسط امدادگران برای امدادرسانی به ۹۲ هزار و ۵۴۰ نفر در ۳۰ استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات امدادی در حوادث جوی به‌ویژه برف‌ و کولاک در اکثر مناطق کشور گفت: امدادگران هلال‌احمر از روز ۲۴ دی تا ساعت ۷ صبح ۱ بهمن‌ماه، ۳۱ استان کشور، که متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی شدند و به خدمات امدادی نیازمند بودند را امدادرسانی کرده‌اند.
وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۵۸۲ مورد بوده که از این تعداد، ۴۳۴ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۰۷ مورد سیل و آبگرفتگی و ۴۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است. که با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۹۲ هزار و ۵۴۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۹۷۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.
ولی‌پور خاطرنشان کرد:در حوادث پنج روز گذشته ۱۱۷۵ دستگاه چادر، ۱۷ هزار و ۷۸۳ تخته پتو، ۳۷۵۶ تخته موکت، ۳۳ هزار و ۵۵۸ کیلوگرم نایلون، ۴۱۲ شعله والور، ۷۴۸۲ بسته بسته غذایی، ۱۸۸۹ بطری آب معدنی، ۷۲۲۱ قوطی کنسرو، ۸۶۰۱ قرص نان، ۵۶۴ کیلوگرم خرما، ۴۶۰۶ کیلوگرم برنج، ۲۳۶۴ عدد بیسکوییت و ۳۷۰ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۱۰۳ شهرستان در استان های آذربایجان شرق و غربی، اردبیل،فارس،کردستان،کرمان،سیستان و بلوچستان هرمزگان،همدان،مازندران،خوزستان،چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه، ایلام،زنجان و قزوین ادامه دارد.
  • نویسنده : فاطمه مسعود