خدمت به مردم را از پدرم به ارث بردم /آرزویم سعادتی و خوشبختی مردم است
خدمت به مردم را از پدرم به ارث بردم /آرزویم سعادتی و خوشبختی مردم است
حاج خلیل می گوید؛ پدرم خدا بیامرز آدمی بود درست کار و همیشه کاری می کرد که خدا و مردم از او راضی باشند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری صدای نایین، داستان گزارش ما روایت زندگی انسان هایی است که با پشت سر گذکه اشتن سختی های زیاد هنوز خم به ابرو نیاورده و با توکل به خداوند، تنها معبود هستی، امیدوار به آینده هستند.

یکی از این انسان ها، حاج خلیل است که سالیان سال در کنار همسرش با صمیمیت و محبت زندگی خوبی دارند .

حاج خلیل پوربافرانی دامدار و کشاورز از اهالی بافران، به خبرنگار ما گفت: از ده سالگی نسبت به نگهداری و پرورش دام ها در کنار پدرم که به رحمت خدا رفته اقدام کردم، نگهداری از حیوانات کاری است که ثواب دارد،  امروز هم کشاورزی و نیز دامداری ثواب دارد چون خیر و سعادت در آن نهفته و هرچند زحمت و تلاش زیادی می طلبد اما مطمئن هستی که از دعای خیر و سعادت دنیا بهره مند خواهی شد.

 

او بیان نمود: از سرآغاز زندگی مشترک با همسرم راضیم، همسرم پابه پای من و در کنار کارهای خانه در کشاورزی و دامداری همکاری داریم و تنها چیزی که از خدا می خواهم سلامتی و
 دست گیری است  تا وارد راه گناه نشویم و همیشه همراه و پشتیبان ما باشد.

 

حاج خلیل گزارش ما بر قدم نهادن در مسیر تقوا برایمان گفت و اینکه کار را برای رضای خدا و دید معنوی انجام داد باید اول تقوا داشت و در مسیر تقوا قدم نهاد، او می گوید: متاسفانه تقوای مردم کم شده و این یعنی دچار سردرگمی و غرق در تجملات روزمره و شخصی که تقوا نداشته باشد به گناه مبتلا خواهد شد.

 

وقتی از حاج خلیل پرسیدم بیشتر از پدر مرحومت برایمان بگو؛ آهی برحسرت نداشتن پدر از سینه کشید و گفت: پدرم خدا بیامرز آدمی بود درست کار و همیشه کاری می کرد مردم از او راضی باشند و کار مردم را انجام می‌داد و دست به خیر بود و همه پدرم را دعا می کردند، پدرم همیشه می گفت کاری کنید که به مردم خدمت شود وخدا از شما راضی باشد و من هم همین وصیت را سرلوحه کارم قراردادم و راهش را ادامه دادم و موفق هم شدم و سعی کردم دست مردم را بگیرم کمک مردم کنم و ظلمی به مردم نکنم.

 

این دامدار و کشاورز بافرانی معتقد است شرایط قدیم یک ویژگی های مثبتی داشت و در این دوره هم شرایط خاص خودش را دارد، بعضی شرایط مثلا امکانات و گاز رسانی ها نبود اما در هر صورت مردم در گذشته ساده  زیست بودند و دنبال مادیات نبودند درست است که سخت بود ولی خوشی هایی هم وجود داشت و امروزدلیل اصلی دل خوش نبودن مردم این است که از راه درست که تقواست فاصله گرفتند، هر خیر و برکت در زندگی  فقط از جانب خداست ولی امروز خیلی از مردم به خدا  پشت کردند در حالی که نمی دانند فقط خداست که رحمت واسعه خودش را رزق و روزی ما قرار می دهد.

 

او به خبرنگار ما گفت: خودم اولادی ندارم و شش، خواهر و برادر هستیم که دامداری و کشاورزی را  در کنار هم انجام و با هم همکاری می کنیم.

 

حاج خلیل با لبخندی بر لب می گوید اگر به رزق و روزی خدا نبود الان نمی توانستم پرورش گوسفند و کشاورزی داشته باشم. محصولاتی که در مزرعه کچوئیه بافران کشت می کنم از جو گرفته تا گندم و روناس که هم برای دام هایم کشت می کنم و مقداری نیز برای نیاز شهرهای دیگر تامین می کنم هر چند به مرور منطقه ما بر اثر برخی از افراد سودجو که چاه غیرمجاز حفر کردند، کمبود آب هست و کشاورزی سخت شده، ولی باز هم خدا رو شکر محصول داریم.

 

پوربافرانی با دستان پینه بسته اش نگاهی به آسمان می اندازد می گوید برای مردم همیشه آرزوی سعادت و خوشبختی و رسیدن به راه درست دارم .

 

در پایان  از حاج خلیل پرسیدم چه توصیه ای به جوانان داری، گفت:جوان ها باید گرایش الهی داشته باشند و راه خدا را برای موفق بودن خودشون انتخاب کنند، هر امتی برای موفق شدن باید راه خدا را انتخاب کند و صمیمیت را در بین خودمون رواج دهیم و دستگیر و یاری رسان همدیگر باشیم و مطمئن باشید خداوند هم به بنده هاش نگاه ویژه ای دارد.  هم را بگیریم تا خداوند هم به بنده هاش نگاه ویژه ای داشته باشد درست است که کار ما هم قدیمی است و جوان ها نمی پسندند اما کشاورزی و دامداری دو تا از اصول مهم زندگی است چون از قدیم همراه ما بوده و عامل پیشرفت شهر و منطقه بوده است.

 

 

پایان /

 

پدر ورزش صبحگاهی؛ ورزش بانوان مظلوم واقع شده است

  • نویسنده : یلدا آه مند