حضور اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک
حضور اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک
اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در شهرستا‌ن‌های نایین و خوروبیابانک حضور یافته و با نمایندگان فعالین اقتصادی و فرهنگی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، با هماهنگی و دعوت نماینده شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک دکتر الهام آزاد، اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و حل مشکلات شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک و رفع دغدغه‌های مردم و مسئولین، به این دو شهرستان سفر کردند.

اعضای کمیسیون در ابتدای این سفر، وارد شهرستان خوروبیابانک شدند و پس از تجدید میثاق با شهدا از مجموعه شرکت پتاس شامل دهکده نمکی، آبشار نمکی از حوضچه‌های مجتمع و کارخانه‌ی پتاس بازدید کردند.

در ادامه اعضای کمیسیون در مجتمع بین راهی و پایگاه اورژانس محور خور_طبس حضور یافتند، احمد طحانی فرماندار شهرستان خوروبیابانک با بیان اینکه این شهرستان فاقد حتی یک متر جاده دوبانده می باشد، گفت: متأسفانه ما به دفعات شاهد تصادفاتی در این جاده هستیم که گاها منجر به فوت نیز می‌شود و خواستار حل موضوع دوبانده شدن این مسیر هستیم.

در این بازدید الهام آزاد نماینده شهرستان با اشاره به مخاطره آمیز بودن محور خور_طبس، بیان کرد: این محور که طریق الرضا بوده و بسیار بااهمیت است، نیازمند توجه ویژه می‌باشد.

فراز دادخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان تا عمق ۹۰ کیلومتری این جاده را خدمات‌رسانی خواهد کرد، گفت: حدود ۸۰ کیلومتر از این مسیر روکش و بهسازی شده است.

بازدید از بیمارستان آفتاب هشتم، حضور در بین نمازگزاران مسجد النبی، زیارت امامزاده سید داوود و حسینیه اعظم خور از دیگر برنامه‌های سفر به شهرستان خوروبیابانک بود.

اعضای کمیسیون اصل نود در ادامه سفر یک روزه خود وارد شهرستان نایین شدند، در این شهرستان نشست صمیمی با فعالین اقتصادی و فرهنگی در ساختمان فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه سرپرست فرمانداری، نماینده و امام جمعه نایین ضمن خیر مقدم به اعضای این کمیسیون، ابراز امیدواری نمودند که با توجه به وظایف این کمیسیون، نمایندگان مشکلات و مسائل مطرح شده را در صحن مجلس شورای اسلامی بیان کرده و با وضع قوانین گره‌ای از مشکلات شهرستان نایین باز کنند.

در ادامه جلسه نمایندگان صنایع، گردشگری، معادن، کارآفرینان، دامداران و فعالین فرهنگی مسائل و مشکلات در حوزه‌های مربوطه را بیان نمودند.

در این جلسه سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات، شهرستان نایین را شهرستانی دارای سرمایه‌های معنوی، فرهنگی و معدنی دانست و به بیان مسائل روز کشور پرداخت.

در ادامه سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شریف گچساران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه سرکار خانم آزاد با تمام توان در مجلس شورای اسلامی در صدد رفع مشکلات حوزه انتخابیه هستند، گفت: ما نیز به عنوان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ کلیه موارد و مشکلاتی که در جلسه مطرح گردیده شد را یادداشت و پیگیری خواهیم نمود و قطعاً وزرای مربوطه را به کمیسیون‌ اصل ۹۰ دعوت و به همراه خانم آزاد در صدد رفع دغدغه‌های مردم و مسئولین شهرستان نایین اقدام خواهیم نمود.

شایان ذکر است پیش از این جلسه اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی با حضور در ایستگاه بازرسی شهید شرافت از نزدیک به بررسی مشکلات این ایستگاه پرداختند؛ همچنین نمایندگان مجلس ضمن بازدید از مسجد جامع و بازار تاریخی نایین با ظرفیت‌های گردشگری این شهر آشنا شدند.

نمایندگان این کمیسیون همچنین در یکی از کارخانه‌های تولیدی شهرستان حضور یافتند که در خصوص مشکلات حوزه‌های مذکور توسط مسئولین شهرستان پیشنهادات و راهکارهایی جهت طرح در مجلس شورای اسلامی و وضع قوانین در جهت تسهیل امور مطرح گردید.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی