انتقام به هنگام و باتدبیر، قطعاً انجام خواهد گرفت
انتقام به هنگام و باتدبیر، قطعاً انجام خواهد گرفت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: زمان عملیات، نوع، تدبیر، طرح و نقشه عملیات را ما تعیین می‌کنیم و عملیات به جای خود، به هنگام خود و با دقت و تدبیر و طرح لازم قطعاً انجام خواهد گرفت.

انتقام به هنگام و باتدبیر، قطعاً انجام خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سرلشگر پاسدار محمدرضا زاهدی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و همه شهدا، اظهار کرد: امروز در کنار پیکر مطهر شهیدی گرد آمده‌ایم که همچون شهدای بزرگ دیگر این استان بی‌نظیر کشور، همواره در میدان جهاد و شهادت و همرزم شهید سلیمانی در مقابله با رژیم صهیونسیتی بود و پس از ۴۳ سال مجاهدت شبانه‌روزی، جان خود را فدای اسلام، انقلاب اسلامی و آزادی قدس شریف کرد.

وی گفت: ملت بزرگ ایران و ملل آزاده جهان به برکت عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی و خون شهید زاهدی و همرزمانش، روز قدس بی نظیری را در تاریخ انقلاب اسلامی و در تاریخ جهان خلق کردند تا آمریکای جنایتکار و صهیونیست کودک‌کش بداند که عمر این رژیم به سرآمده و راه دوری تا اضمحلال کامل او باقی نمانده است.

دوره افول رژیم صهیونسیتی با انقلاب اسلامی، آغاز شد

باقری با اشاره به اینکه مرور زندگی ننگین ۷۵ ساله رژیم صهیونسیتی نشان‌دهنده دو دوره فراز و اوج‌گیری و دوره افول و زوال این رژیم است، بیان کرد: صهیونیست‌ها پس از ۵۰ سال زمینه‌سازی و به بهانه کشتار مبهم هلوکاست در اروپا، سرزمین قدس شریف قبله اول مسلمین را غصب کردند و حکومتی جاعل و ظالم را ایجاد کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با کمک آمریکا و اروپای ریاکار و دروغگو، این رژیم قدرت گرفت و مقابله ارتش‌های عربی بیش از ۶ روز در مقابلش دوام نیاورند و اگر انقلاب اسلامی نبود توطئه و طرح استکبار جهانی برای تغییر جهان اسلام با حضور صهیونیست‌های جنایتکار شکل می‌گرفت اما دوره افول آن‌ها با انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی با اشاره بیان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه کافی است هر کدام از مسلمانان با یک سطل آب این رژیم را به مدیترانه بریزند، خاطرنشان کرد: ایشان روز قدس را برای بیان احساسات خالصانه ملل مسلمان و یکی از راهبردهای دائمی جمهوری اسلامی در مقابله با این تجاوز و ستمگری قرار دادند و از آن روز زوال قدرت‌گیری صهیونیست‌ها تغییر کرد.

باقری تصریح کرد: با شکل‌گیری و تشکیل نیروی قدس سپاه انقلاب پاسداران اسلامی به امر رهبر بزرگوار و دوراندیش، روال شکل‌گیری مقاومت اسلامی جان تازه‌ای پیدا کرد و جریان‌های غیر اسلامی و کم‌توان به مرور به حاشیه رفتند و جریان‌های اصیل اسلامی همچون حزب الله در لبنان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین با قدرت تمام به میدان آمدند و از ۳۰ سال پیش تاکنون روز به روز بر این قدرت افزوده شده است.

طوفان الاقصی، شکست ترمیم‌ناپذیر را به دشمن تحمیل کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه طوفان الاقصی به عنوان عملیات تعیین‌کننده در مهر ماه سال گذشته، بخش کوچکی از این کوه یخ بزرگ را نمایان کرد، اظهار کرد: این عملیات بی‌نظیر و بی‌نقص توسط هزار نفر رزمنده و سازمانی که بیش از ۱۵ سال در محاصره کامل در یک باریکه کوچک بودند، شکل گرفت و این بلای بزرگ و شکست ترمیم‌ناپذیر را به دشمن تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی اساس و بنیانش بر قدرت نظامی و اطلاعاتی و بر تکیه بر حمایت آمریکای جنایتکار و بخش بزرگی از اروپا، بنا گذاشته شده است اما در این عملیات این رزمندگان با حداقل تلفات، صدمات چشم‌گیری به دشمن وارد کردند و اسرایی را گرفتند و به سرزمین خود برگشتند.

باقری خاطرنشان کرد: در شرایطی که سرزمین کوچک غزه محاصره است و هر از چندگاهی بمباران شده و رهبران مقاومتش ترور می‌شوند، رزمندگان با حفر تونل و ایجاد استحکامات، صنعت دفاعی ایجاد می‌کنند، نیرو آموزش می‌دهند، دشمن را زیر نظر می‌گیرند و چنین طرح بی‌نظیری را تهیه و شجاعانه به عمل می‌آورند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رژیمی که به دنبال سرزمین بزرگ نیل تا فرات، یعنی شش کشور فلسطین، مصر، سوریه، لبنان، اردن و عراق، حداقل سرزمین مورد ادعای او بوده است، امروز در طی شش ماه گذشته گرفتار نبرد در یک سرزمین کوچک‌تر از شهر شده و در باتلاق مبارزه با غزه فرورفته است که نه راهی برای خاتمه جنگ و نه امکان ادامه این جنایت را دارد.

روش نبردصهیونست‌ها، حقوق بشر و دموکراسی غربی را به رخ جهان کشید

وی با اشاره به کشتار زنان و کودکان، حمله به بیمارستان، منهدم کردن مسجد، مدرسه و زیرساخت‌های شهری و دچار کردن مردم مظلوم به قحطی در آب و برق، عنوان کرد: این روش نبردصهیونست‌ها، حقوق بشر و دموکراسی غربی را به رخ جهان کشید و معلوم کرد که مدینه فاضله مورد نظر آمریکا چطور سرزمینی است و آنان که در جهان هنوز نسبت به ماهیت واقعی آمریکا و اروپا تردید داشتند، واقعیت‌ها را از نزدیک در حادثه غزه دیدند.

انتقام

انتقام

باقری تصریح کرد: صهیونیست‌ها بعد از ۶ ماه از بمباران شبانه‌روزی این سرزمین، به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند اما در مقابل رزمندگان حماس بخش اعظم توان خود را حفظ کردند و بعد از ۱۸۲ روز، راکت و موشک شلیک می‌کنند و هنوز این نهضت و جهاد زنده و پویا است و به مبارزه ادامه می‌دهد.

صهیونیست‌ها در بحران فرورفته‌اند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت نابسامان سرزمین صهیونیست‌ها، تأکید کرد: اتفاق بزرگی رخ داده و اقتصاد این حکومت از بین رفته است، دوام این رژیم امکان پذیر نیست و پایان غزه روشن است که از ابتدا هم مشخص بود شکست صهیونیست‌ها قطعی است و در بحران فرورفته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود حمایت بی‌شرمانه آمریکای جنایتکار و اروپای دروغگو و ظالم، پای صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه باز شده و در شورای امنیت بالاخره آمریکا مجبور شد وتو نکند و قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده است.

باقری بیان کرد: در سراسر جهان مردم شبانه روز در خیابان هستند و آگاه شده‌اند، حیثیت و آبرو برای صهیونیست‌ها باقی نمانده است که به برکت خونه شهید زاهدی و سایر شهدای قدس و ایستادگی مردم فلسطین است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان عظمت ایستادگی مردم غزه، گفت: با وجود این همه خبرنگار، یک بار ندیدیم که در این سرزمین یک نفر گلایه کند و بگوید با این همه مصیبت، این رزمنده‌ها نبرد را خاتمه دهند که این به برکت خون شهدا و دمیده شدن روح امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی در غزه و فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: این آتشی که برافروخته شده، خاموشی ندارد و نبرد طوفان الاقصی این آتش را ابدی کرده است و تا اضمحلال این حکومت ادامه خواهد داشت.

اسرائیل هر کاری انجام می‌دهد از روی استیصال است

باقری با اشاره به طرح استکبار جهانی برای اینکه جهان اسلام را با ایجاد یک نمایندگی تام الاختیار در این سرزمین مقدس از هم بپاشد و بتواند منطقه حیاتی و راهبردی غرب آسیا را برای همیشه تاریخ در اختیار بگیرد، اظهار کرد: با تلاش رزمندگان و نیروی قدس و تلاش مردم فلسطین و لبنان و نیروهای کشورهای اسلامی و با حمایت ملت بزرگ ایران، قضیه معکوس و روند ضعف و افول این رژیم آغاز شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اسرائیل هر کاری انجام می‌دهد از روی انفعال است، گفت: حمله موشکی به یک کنسولگری به عنوان یک مقر دارای مصونیت، معنایی جز دیوانگی ندارد و این خودکشی است که اگر ته مانده‌ای از حمایت و آبرو در میان حقوق‌دانان جهانی داشت، با این اقدام از بین رفت.

آمریکا شریک این جنایت است

وی با اشاره به اینکه عزیزان بزرگی را از دست دادیم ولی برکت خون این شهیدان موجب سرعت گرفتن این افول خواهد شد، بیان کرد: آمریکا چه بپذیرد و چه تکذیب کنند تفاوتی ندارد و بیش از همه شریک این جنایت و سایر جنایت‌های صهیونیست‌ها است و باید پاسخگو باشد.

باقری با بیان اینکه طبق آیه بیستم سوره توبه جایگاه شهیدان مشخص است و آنان مؤمنان واقعی هستند، مطرح کرد: این شهید بزرگوار در سه مقطع، ۱۳ سال از عمرش را در حاشیه قدس به سر برد و دوری از خانواده، زندگی امنیتی و تعقیب دائمی توسط صهیونیست‌ها را تحمل کرد اما ایستاد که عظیم‌ترین جایگاه را نزد خداوند دارد و پیروزی این شهدا قطعی و وعده الهی حق است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سرلشگر زاهدی در روز شهادت مولایش علی(ع) توسط اشقی الاشقیا، شهید شد، بیان کرد: اصفهان به عنوان مهد شهادت، شجاعت و ایستادگی شهید بزرگ دیگری را تقدیم راه انقلاب اسلامی کرد و همه این عزیزان به خداوند پیوسته‌اند.

زاهدی یک استراتژیک بزرگ در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت بود

وی عنوان کرد: شهید زاهدی از ابتدای دفاع مقدس به جبهه جنوب آمد که حضور در کردستان، حضور ۹ ماهه در خط شیر، حضور در خط مقدم دارخویین، فرماندهی عملیات کل قوا، فرمانده گردان تک‌بر عملیات ثامن الائمه، به ثمر نشاندن عملیات طریق القدس و پیروزی بستان و عملیات در لشگر امام حسین(ع)، از مجاهدت‌های این فرمانده است.

باقری ادامه داد: شهید بعد از دفاع مقدس، مسئولیت‌های سنگینی را در سایر یگان‌ها به عهده گرفت از جمله فرمانده کل قوا نیروی زمینی و نیروی هوایی سپاه شد اما شما تواضع رو ببینید که بخاطر خدا و جهاد در راه قدس شریف حاضر شد زیر دست فرماندهان نیروهای قدس به عنوان همرزم و یاور شهید سلیمانی به جبهه مقاومت برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهید زاهدی ویژگی‌های استثنایی داشت، فرماندهی خوش‌اخلاق، متواضع، فراری از دوربین و عکس و معروفیت، اهل تهجد و عبادت خالص و اهل قرآن بود که هرگاه وقت خالی داشت قرآن می‌خواند.

باقری خاطرنشان کرد: او فرماندهی شجاع و توانمند، با تدبیر و یک استراتژیک بزرگ در دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت بود.

عملیات انتقام به هنگام و باتدبیر، قطعاً انجام خواهد گرفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: این اقدام رژیم صهیونسیتی از سر استیصال و انفعال صورت گرفته است و بدون پاسخ ما باقی نخواهد ماند.

وی در پایان با اشاره به بیان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن را پشیمان خواهیم کرد و دلاورمردان ما انتقام لازم را خواهند کرد، بیان کرد: از شهیدان سلیمانی و زاهدی یاد گرفته‌ایم که زمان عملیات، نوع، تدبیر، طرح و نقشه عملیات را ما تعیین می‌کنیم و عملیات به جای خود، به هنگام خود و با دقت و تدبیر و طرح لازم و با حداکثر آسیب به دشمن به نحوی که او را از کارش پشیمان کند، قطعاً انجام خواهد گرفت.

  • نویسنده : فاطمه محمدی