نایین در بخش صنعت مظلوم واقع شده است
نایین در بخش صنعت مظلوم واقع شده است
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت گفت: علی رغم اینکه شهرستان نایین در کشور پرآوازه است اما در بخش صنعت مظلوم واقع شده که با همت دستگاه های اجرایی می توان شاهد رشد قابل توجهی در تمامی بخش های صنعتی شهرستان باشیم.

 دکتر امید کوهی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین ضمن تشکر از مسئولین شهرستان گفت: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب هسته کار و راه برون رفت از مشکلات را ورود جوانان در همه عرصه ها دانست و به داشتن رهبر فرزانه افتخار می کنم که در تمام عرصه ها به جوان ها نگاه ویژه ای دارند .

 

او با بیان اینکه شفافیت یکی از برنامه های مهم در کارها است افزود: در شش ماهه اول سال جاری در سه حوزه بزرگ و وسیعی که با آن مواجه هستیم اقدامات خوبی صورت گرفت.

 

کوهی افزود: علی رغم اینکه شهرستان نایین در کشور پرآوازه است اما در بخش صنعت مظلوم واقع شده و با دعوت از مسئولین استانی جهت بازدید از واحدهای تولیدی  این شهرستان، مشکلات از نزدیک بررسی شد و نتیجه خویی صورت گرفت.

 

او بیان نمود:  تمام تلاش و نیت ما این است که بتوانیم  شعار سال که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده را محقق کنیم و این نیازمند همت دستگاه های اجرایی است تا  شاهد یک رشد قابل توجهی در تمام بخش های صنعتی شهرستان باشیم.

 

رئیس صمت نایین با ابراز گله مندی برخی ازصنایع به دلیل وجود آلایندگی در شهرک صنعتی بیان کرد: شهرستان نایین با داشتن دو شهرک و یک ناحیه صنعتی از ظرفیت بسیار خوبی در استان اصفهان برخوردار است اما به خوبی جانمایی نشده و برخی از کارخانه ها با مشکلات آلایندگی سایر واحد های تولیدی مواجه هستند که دراین راستا با جانمایی و مطالعاتی که صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد و راه اندازی یک شهرک صنعتی آلاینده در منطقه مابین انارک و نایین خواهیم بود.

 

کوهی از اشتغال بیش از 800 نفر در آینده خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال با صدور 16 فقره مجوز تاسیس و 3 فقره مجوز بهره برداری می توان زمینه اشتغال جوانان را در این واحدهای تازه تاسیس فراهم نمود که شاهد رشد اقتصادی در شهرستان خواهیم بود.

او بیان نمود: از زمان حضورم در شهرستان نایین براساس برنامه های زمان بندی شده کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در اولویت معیشت مردم رفع موانع تولید در بخش صنعت بود که نسبت به تامین کالاهای اساسی اقدامات خوبی صورت گرفت و موانعی که بر سر راه تولیدکننده وجود داشت و تمدید برخی از مجوزها امکان پذیر نبود برطرف گردید و در سال جاری با رفع مشکلات زیرساختی  کارخانه کاشی سالار شاهد بهره برداری از این واحد تولید خواهیم بود.

 

رئیس اداره صمت نایین با اشاره به تحقق شعار سال مبنی بر مانع زدایی ها در مسیر واحدهای تولیدی گفت:  پیگیری هایی برای اخذ تسهیلات واحد تولیدی کاشی رماک نایین صورت گرفت که با دریافت تسهیلات یارانه دار می توانند تاحدودی مشکلاتی که در مسیر بهره برداری دارند  را برطرف نمایند.

 

کوهی با بیان اینکه مشکلاتی برای صدور مجوز طرح توسعه کارخانه کاشی نایین وجود داشت، خاطر نشان کرد: با بررسی هایی که توسط کارشناسان اداره محیط زیست صورت گرفت صدور مجوز طرح توسعه به مشکل برخورد که به تازگی این مورد در حال مرتفع شدن است که در طرح توسعه  60 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

وی گفت: در واحد تولیدی پویا نیستانک مشکلاتی وجود داشت که در قسمت طرح توسعه، زمینی را که از مدیریت ارضی استان دریافت کرده بودند به دلیل نداشتن پیشرفت فیزیکی مخالفت هایی صورت گرفت که  یک مهلت کوتاهی داده شد تا  اگر نسبت به افزایش پیشرفت اقدام نمایندمجوز این واحد تولیدی تمدید شود.  

 

دکتر کوهی در خصوص سایر مشکلات واحد های تولیدی بیان نمود: پس از پیگیری های صورت گرفته برای رفع موانع واحدهای تولیدی مجتمع سرب نخلک، سیمان سفید بنوید، دلتا صنعت، شرکت کنسانتره آهن و معرفی واحد گسترش خشکبار خاورمیانه برای اخذ تسهیلات به زودی شاهد ارتقا بخش صنعت با ظرفیت بالای تولید خواهیم بود.

  • نویسنده : یلدا آه مند