مسئولین موظف به همکاری با مردم برای برگزاری مراسمات هستند
مسئولین موظف به همکاری با مردم برای برگزاری مراسمات هستند
فرماندار شهرستان نایین گفت: مسئولین و اعضای شورای اداری موظفند برای هر چه باشکوه‌ برگزار شدن مراسم‌های مذهبی و ملی همکاری لازم را با مردم انجام‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین،جلسه ستاد هماهنگی و گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همچنین بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت‌علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) به ریاست فرماندار شهرستان نایین و با حضور امام جمعه و اعضای ستاد و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و مسئولین کانون‌های فرهنگی و هنری در محل فرمانداری برگزار گردید.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین ازعجمله هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و گروه‌های مردمی که در این جلسه حضور داشتند بیان‌کرد: دهه امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین دهه‌ها است که باید آن را به طور ویژه ارج‌ گذاریم.

وی افزود: ما در این جلسه که با حضور هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و جریان‌های مردمی تشکیل شده به هیچ عنوان قصد دخالت در جریان برگزاری جشن‌های مردمی را نداریم و تنها هدف ما هماهنگی و برنامه‌ریزی و تسهیل و مساعدت به هیئت‌های مذهبی و مساجد و گروه‌های مردمی است که می‌خواهند این دهه را گرامی بدارند.

 فرماندار شهرستان نایین خاطرنشان کرد: در همین راستا مسئولین محترم و اعضای شورای اداری موظفند نسبت به تسهیل امور برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این دست مراسم‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

کریمی ضمن تأکید بر موضوع گرامیداشت هفته ازدواج اظهار داشت: برنامه‌های خوبی از سوی دستگاه‌های مربوطه و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پیش‌بینی شده است که در این راستا نیز باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، خیرین و متنفذین در حوزه ازدواج آسان گام برداریم.

حجت الاسلام محمد مطهرخو امام‌جمعه نایین و رئیس ستاد غدیر شهرستان نایین نیز در بخشی از این جلسه بیان داشت: مناسبت‌های با اهمیتی در ماه ذی‌الحجه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بهترین استفاده را از این فرصت بنماییم.

وی افزود: در این دوره زمانی کاری که بر عهده ما قرار دارد بسیار سنگین‌تر از پیشینیان است، واقعه غدیر را باید نسل به نسل بازگو کنیم چرا که قوام و پایه اسلام، ولایت است و از روز عید سعید قربان که حضرت ابراهیم به مقام ولایت رسید تا روز غدیر که امیرالمومنین ولایت امت را پذیرفت، ایام خاص و مهمی است که باید به طور ویژه گرامی داشته شود.

مطهرخو خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ها و مطالبی که در این جلسه اعلام شد باید تقویت شود و با هماهنگی همه ادارات و اعضای شورای اداری و تسهیل امور برای افرادی که اقدام به برگزاری جشن‌های مردمی می‌کنند به صورت ویژه برگزار شونپ.

امام جمعه نایین ادامه داد: یکی از کارهای با اهمیت در دهه امامت و ولایت بحث تبیین محتوای غدیر است که با پرده‌خوانی واقعه غدیر که آن را به ظهور امام زمان(عج) متصل می‌کند باید موضوع غدیر با قالب هنری و در محلات مختلف برای مردم تبیین شود.

وی اضافه‌کرد: برنامه تجلیل از سادات باید باشکوه و به صورت اعلام فراخوان در محل امامزاده سلطان سید علی‌(ع) برگزار‌شود و روحانیون مساجد نیز در این ده شب نسبت به تبیین واقعه غدیر در مساجد اقدام نمایند.

مطهرخو در پایان یکی از ابعاد مهم دهه امامت و ولایت را تبیین مقام و جایگاه حضرت امام‌(ره)و حضرت آقا به عنوان ولی و جانشین ائمه معصومین دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیز باید به صورت تبیینی فعالیت ویژه‌ای انجام شود.

  • نویسنده : طاهره دهقانی