درخشش مستندساز صدای نایین در جشنواره کشوری «رویش» استان لرستان
درخشش مستندساز صدای نایین در جشنواره کشوری «رویش» استان لرستان
حمیدرضا پوربافرانی مستندساز صدای نایین در جشنواره کشوری رویش استان لرستان، مقام اول چند رسانه ای را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: جشنواره رویش بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده بزرگ کانون‌ها را فراهم می‌کند و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه کانون‌هاست.

محمدرضا جعفری  در اختتامیه ششمین جشنواره رویش دانشگاه علمی کاربردی که به میزبانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای تقویت کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی است و این کانون‌ها به منزله انجمن‌های مدنی دانشگاهی که در باز تولید و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه نقشی اثرگذار دارند.

وی اضافه کرد: این کانون‌ها تمرین و تجربه‌ای برای دانشجویان است تا در فعالیت‌های اجتماعی، گروهی، تصمیم‌گیری جهادی و داوطلبانه حضور یابند و در آینده از اثرات این فعالیت‌ها در جامعه بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه این کانون‌ها یک تشکل جمعی که مولد سرمایه‌های فرهنگی هنری اجتماعی و مذهبی به حساب می‌آیند، افزود: متولیان جشنواره رویش کانون‌های مذکور هستند که از پویاترین و مهم‌ترین مجموعه دانشگاهی به حساب می‌آیند و نقش ویژه‌ای در توسعه فرهنگی جامعه دانشگاهی دارند.

جعفری با بیان اینکه جشنواره پویش بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده بزرگ کانون‌ها را فراهم می‌کند و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه کانون‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: مهمترین رسالت جشنواره رویش، نهادینه‌سازی هویت کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص ناب دانشجویی در حوزه کانون‌ها و ترویج فعالیت‌های گروهی در سطح مراکز آموزشی علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که هدف بخش رقابتی شناسایی و تشویق برگزیدگان عرصه‌های مختلف کانون‌ها بود، اظهار کرد: همچنین در دو بخش فردی و گروهی آثار داوری شدند که در بخش غیررقابتی این جشنواره هم معرفی چهره‌های موفق کانونی، نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها و کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در مجموع ۳۳۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط ۷۲ داور متخصص در حوزه‌های مختلف، ۲۳ کمیته داوری تخصصی آثار سامانه‌ای و ۶ کمیته داوری تخصصی آثار فیزیکی را داوری کردند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۶۵ اثر در ۲۳ بخش به عنوان برگزیده اعلام شدند که بیشترین برگزیده‌ها مربوط به استان تهران غرب با ۲۴ اثر اول، استان‌های تهران شرق اصفهان و لرستان مشترکا دوم و استان قزوین سوم شد.

ششمین دوره جشنواره ملی رویش در بهار ۱۴۰۱ در لرستان برگزار شد که در کانون چهره‌های موفق کانونی ندا صنگوری از مرکز آموزش علمی_کاربردی نجف‌آباد و پریسا ابراهیمی از مرکز آموزش علمی‌_کاربردی مبارکه، رشته کانون‌های فرهنگ و اندیشه صالح پاکدامن از مرکز آموزش علمی_کاربردی شهید صیاد نزاجا، در رشته چند رسانه‌ای، حمیدرضا پوربافرانی از مرکز آموزش علمی_کاربردی نایین، در رشته موسیقی، رامین ابراهیمی وینچه از مرکز آموزش سیتی‌سنتر شرکت پرستیژلند ایران، رشته دکلمه و گویندگی، مهدی شفیعیان از مرکز آموزش علمی_کاربردی کارگران استان اصفهان در بخش فعالیت‌های فردی رقابتی، مقام اول، دوم و سوم را به دست آوردند.

  • نویسنده : حمیدرضاپوربافرانی