شعار «زن،زندگی،آزادی» کاملاً بر علیه زن است
شعار «زن،زندگی،آزادی» کاملاً بر علیه زن است
دختران و زنان امروز باید بدانند که شعار زن زندگی آزادی اتفاقاً کاملاً بر علیه زن است و هر طور که به مسئله نگاه کنیم حجاب در جامعه به نفع خود زنان است.

شعار «زن،زندگی،آزادی» کاملاً بر علیه زن است

به گزارش گروه خانواده پایگاه خبری صدای نایین، آسیب‌های اجتماعی در همه جوامع وجود دارد، بیشترین گروهی که این آسیب‌ها به عنوان یک تهدید جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود نوجوانان و جوانان هستند .

آسیباعتیاد، بیکاری، فقر، خشونت، آسیب‌های ماهواره، ناامیدی، طلاق و….از جمله مشکلات و آسیب‌ها در دنیای کنونی است، در عصر تکنولوژی استحکام کانون خانواده دیگر آنچنان مورد توجه نیست و همین مورد باعث فساد و زیربنای شروع دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

خانواده کوچک‌ترین نهاد اجتماع است که افراد در آن رشد و پرورش پیدا می‌کنند، فضای خانوادگی و عاطفی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از رفتارهای پرخطر نوجوانان و جوانان در آینده دارد.

دنیای مدرن امروز علی رغم همه امکانات دارای آسیب‌های فراوانی است که ذهن و فکر همه اولیا، خانواده‌ها، معلمان و آسیب شناسان و جامعه شناسان را درگیر کرده است.

شناخت راجع به این آسیب‌ها و مقابله با آن‌ها برای همه مردم و مسئولین امری اجتناب ناپذیر است چرا که جامعه امروزی به شدت درگیر این آسیب‌ها شده و باید برای آن راه حلی اندیشید.

اختلاف طبقاتی زیادی که امروز بر جامعه ما حاکم است یکی از دلایل کشش به سمت انحرافات اجتماعی است.

فقر و بیکاری مبنا و اساس انحرافات اجتماعی است هر ساله وعده‌های زیادی از سوی دولت برای رفع بیکاری داده می‌شود که متأسفانه شعاری بیش نیست هر چند دولت کنونی تلاش‌هایی در جهت رفع این مشکل انجام می‌دهد اما متأسفانه بسیار زیاد جای کار دارد.

یکی از علت‌های انحرافات جوانان نتیجه فشارهای وارد بر آن‌ها در رسیدن به حداقل‌ها است. دولت باید بیشترین سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی را برای خانواده بگذارد و بداند این نهاد مقدس چقدر در پیشگیری از آسیب‌ها نقش مهم و غیر قابل انکاری دارد .

آموزش درست مهارت‌های زندگی و زناشویی پیش از ازدواج مهارت حل مسئله، بیان احساسات، همدردی و کمک شایانی در جهت کمک به استحکام بنیان مقدس خانواده است.

پدر و مادر باید خانه را به محیط امن و شادی برای رشد فرزندان تبدیل کنند و بدانند اختلافات زناشویی و نزاع بین پدر و مادر باعث می‌شود محیط خانواده برای تربیت فرزندان ناامن و نامناسب شود وقتی خانواده محیط شادی برای فرزندان نباشد آن‌ها سعی می‌کنند بیشترین اوقات خود را در خارج از خانه بگذرانند و همین امر کم کم سبب گرفتار شدن آن‌ها در دام اعتیاد و انحرافات اجتماعی است.

دین و مذهب جز جدانشدنی تربیت هستند هر چه تربیت اسلامی و بر پایه اصول اعتقادی باشد نتیجه مطلوب در رفتار فرزندان پدیدار می‌شود البته منظور تربیت بر پایه سخت‌گیری نیست زیرا یک جوان می‌تواند مومن و متدین و در عین حال امروزی باشد.

در عصر حاضر که بی بند و باری افتخار و ارزش حجاب یک ضد ارزش شناخته می‌شود مسئولین باید با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات شناختی در جهت آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان اقدام کنند و زنان باید بدانند که یک زن به عنوان یک گوهر والا از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید روی مفهوم جهاد تبیین کارهای اصولی و فرهنگی بسیاری صورت بگیرد.

دختران و زنان امروز باید بدانند که شعار زن زندگی آزادی اتفاقاً کاملاً بر علیه زن است و هر طور که به مسئله نگاه کنیم حجاب در جامعه به نفع خود زنان است.

شعار «زن،زندگی،آزادی» کاملاً بر علیه زن است

با ول انگاری، هرزگی و بی بند و باری فقط آمار طلاق، خیانت، روابط کوتاه مدت و افسردگی روز به روز بیشتر می‌شود و زنان و دختران ما به هیچ آزادی دست پیدا نمی‌کنند.

متأسفانه الگوی بسیاری از دختران و پسران ما سلبریتی‌هایی هستند که زمانی که اندک پیشرفتی در کارشان حاصل شود قید ایران و ایرانی را می‌زنند و به همه چیز پشت می‌کنند چرا باید کسانی که هیچ اعتقادی به اسلام و ایران و ایرانی ندارند و دلباخته غرب و زندگی غربی هستند بتوانند درصدا و سیمای حکومت اسلامی چنین پیشرفتی را داشته باشند که بعد از مرحله‌ای کشور را ترک کنند و با تبلیغ و نمایش هر روز زندگی غربی به جوان‌ها آن‌ها را افسرده کنند اما جوانانی که حسرت دیده شدن دارند امکان پیشرفت برایشان فراهم نشود؛ از ماست که بر ماست.

  • نویسنده : لیلا صدوق