افتتاح بوم گردی عمارت عامری در روستای گلستان از توابع دهستان بهارستان
افتتاح بوم گردی عمارت عامری در روستای گلستان از توابع دهستان بهارستان
واحد بوم گردی عمارت عامری در روستای گلستان شهرستان نایین، به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور کریمی فرماندار شهرستان نایین، جمعی از مسئولین و اهالی روستای گلستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، این واحد بوم‌گردی در بافت تاریخی روستای گلستان در ۴۵ کیلومتری شمال شهرستان نایین و در نزدیکی مسیر جاده اردستان – نایین توسط بخش خصوصی پس از اخذ مجوزهای لازم از جمله مجوز موافقت اصولی، مجوز احداث و مجوز بهره برداری از طرف اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، مرمت، بازسازی و احداث گردیده است.

هدف از احداث این مجموعه احیاء و معرفی جاذبه‌های گردشگری بومی-محلی و روستایی منطقه است.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در حاشیه افتتاح این بوم گردی اظهار کرد: موضوع گردشگری به عنوان اولین رکن سند پیشرفت و توسعه شهرستان نایین تدوین گردیده و در این راستا ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تمام تلاش خود در شورای اداری شهرستان را برای حمایت از این گونه طرح ها به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: ایجاد و توسعه بوم گردی ها در شهرستان خصوصا در روستاها با توجه به اقلیم و آب و هوای روستاها و بافت بسیار زیبای تاریخی در روستاها می‌تواند زمینه توسعه بیش از بیش روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها را در پی داشته باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و استاندار اصفهان نیز تدابیر ویژه ای را برای توسعه گردشگری در استان و در زمینه های مختلف صدور مجوز، پرداخت تسهیلات و مرتفع نمودن مشکلات این حوزه اندیشیده اند و ما نیز در شهرستان با ایجاد کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری در این راستا گام بر می‌داریم.

محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین در بخشی از این مراسم گفت: یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان نایین، جاذبه‌های روستایی با بافت های تاریخی و بکر و چشم انداز های زیبای طبیعی اطراف آن با نمایش زندگی بومی و محلی می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا و جهت توسعه صنعت گردشگری اکوتوریست یکی از اهداف این اداره جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده که خوشبختانه تا کنون ۹ واحد گردشگری روستایی در شهرستان نایین از جمله بوم گردی عمارت عامری تکمیل و در حال فعالیت است

مدنیان تصریح کرد: این مجموعه در فاز اول با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده و مالکین و اهالی روستای مذکور در نظر دارند نسبت به مرمت و احیاء تعداد بیشتری از واحد‌های گردشگری و احیاء آثار تاریخی اقدام کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین بیان کرد: جهت حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی مبلغ ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دو مرحله برای سرمایه گذار پیش بینی و اعطا گردیده و در حال حاضر میزان اشتغال این مجموعه ۵ نفر است

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر