تماس برای صدور کارت هوشمند خدمات بیمه‌ای و درمانی کلاهبرداری است
تماس برای صدور کارت هوشمند خدمات بیمه‌ای و درمانی کلاهبرداری است
هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌هایی تحت عنوان همکار و یا نماینده سازمان تأمین اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان، بیمه طلایی، بیمه تکمیلی، کارت تخفیف و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی کلاهبرداری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، علیرغم هشدارهای مکرر و تأکید بر این مهم که هیچ گاه تماسی از طرف سازمان تأمین اجتماعی جهت دریافت وجه در قبال خدماتی اعم از ارائه کارت هوشمند درمان و کارت طلایی با بیمه شدگان و مستمری بگیران انجام نمی‌شود، شاهد فریب برخی از مستمری بگیران و بیمه‌شدگان توسط کلاهبرداران بوده‌ایم، تاکید می‌گردد که در حال حاضر، صدور هیچ‌گونه کارتی (با عنوان کارت سلامت،طلایی و…) در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار ندارد.

بیمه شدگان و مستمری بگیران محترم توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی، شماره تلفن و یا شعبه محل بیمه پردازی اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند؛ لازم است که عموم مردم به ویژه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران محترم به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد فریب نخورند و در صورت مواجه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به اداره حراست سازمان تامین اجتماعی و پلیس اطلاع دهند.

لازم به یادآوری است مخاطبین محترم سازمان تأمین اجتماعی توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه به منظور ارائه کارت نخواهد شد.

بیمه‌شدگان و مستمری بگیران این سازمان در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع داده و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

سامانه تلفنی ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.