مراسم افتتاحیه موسسه خیریه شجره طیبه در نایین برگزار شد
مراسم افتتاحیه موسسه خیریه شجره طیبه در نایین برگزار شد
مراسم افتتاحیه موسسه خیریه شجره طیبه، حامی استعدادهای درخشان در شهرستان نایین با حضور فرماندار و سایر مسؤولین شهرستانی و اعضای هیئت مدیره موسسه شجره طیبه در استان اصفهان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمد کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان نایین در این مراسم ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره، صاحبان صنعت و خیرین، گفت: حضور غالب مسؤولین مرتبط شهرستانی در این مراسم نشان از توجه ویژه مسؤولین به دانش آموزان بی‌بضاعت و باهوش است.

وی ضمن اشاره به اینکه مدیری متخصص و متدین در رأس مدیریت آموزش و پرورش نایین حضور دارد، افزود: باید بتوانیم با هم‌افزایی مناسب، به دور از موازی‌کاری و در حرکتی منسجم و مبتکرانه با حمایت از این موسسه، در شکوفایی استعدادهای فرزندان نخبه نایینی قدم برداریم.

سرپرست فرمانداری نایین خاطرنشان کرد: استعداد دانش‌آموزان کویر فراوان و سرشار است و باید بتوانیم در کنار فضای حمایت علمی، فضای تربیتی را نیز جلو ببریم.

وی ضمن تاکید بر وجود نخبگان نایینی در حوزه‌های گوناگون در تهران و خارج از کشور گفت: وجود نخبگان علمی، پزشکی و مهندسی در سراسر ایران مؤید هوش سرشار فرزندان نایینی است.

کریمی با تاکید بر هماهنگی آموزش و پرورش با هیئت مدیره این خیریه در شهرستان، بیان داشت: این هماهنگی باعث می‌شود به آن اهداف و مقاصدی که در حوزه رشد بچه‌های شهرستان داریم، زودتر دست پیدا کنیم و به پیشرفت موسسه نیز کمک خوبی می‌کند.

وی در ادامه توجه موسسه به همه ملیت‌ها را توجه به مقوله انسانی و ملیتی دانست و افزود: این نگاه ویژه جای تشکر دارد، این حرکت خیر ماندگار است و ما نیز به عنوان نماینده دولت از هیچ خدمتی در جهت ارتقاء فرزندان این شهرستان دریغ نمی‌کنیم.

در ادامه جلسه، محمد رضا یزدان پناه مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه اظهار کرد: این موسسه با هدف حمایت از نخبگان علمی و استعدادهای درخشان که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند، تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خیریه شجره طیبه از سال ۸۳ شروع شده است، افزود: این خیریه در یک ابتکار ویژه و منحصر به فرد در کشور، دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و مستعد را که به دلیل فوت والدین و یا آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی توان پرداخت هزینه‌های تحصیل را ندارند و ناگزیر به ترک تحصیل هستند، شناسایی، جذب و مورد حمایت همه جانبه قرار می‌دهد که ثمره آن اشتغال به تحصیل بیش از ۶۵۰ نفر از این نخبگان در دوره‌های متوسطه، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های دولتی است.

ایزدپناه با تاکید بر اینکه شهرستان نایین بیستمین شعبه خیریه است، گفت: به ما ثابت شده است که بین سه تا پنج درصد دانش آموزان هر شهرستان جزء نخبگان بوده و آی کیو ۱۳۰ و هوش بسیار بالایی دارند ولی درصدی از نخبگان جزء هوش سیاه قرار گرفته و جامعه و قوه قضائیه را درگیر می‌کنند، به همین دلیل در شهرستان‌ها شعبه خیریه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این موسسه قصد دارد بچه‌های با هوش بالا را شناسایی و مورد هدایت قرار دهد و از هوش آن‌ها در مسیر رسیدن به قله علم و آگاهی بهره بگیرد.

مدیر عامل موسسه شجره طیبه در پایان گفت: در شهرستان نائین اگر دانش‌آموز یا دانشجویی شرایط استفاده از خدمات خیریه را داشته باشد، قطعاً بدون هیچ چشم داشتی این خدمات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

در پایان این مراسم احکام اعضای هیئت مدیره شعبه شجره طیبه در نایین تقدیم گردید.

عکاس: فاطمه محمدی

  • نویسنده : طاهره دهقانی