بیمه سلامت سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه درمان برای بیماران خاص و صعب العلاج استان اصفهان پرداخت کرده است
بیمه سلامت سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه درمان برای بیماران خاص و صعب العلاج استان اصفهان پرداخت کرده است
مدیرکل بیمه سلامت اصفهان در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، شمار بیماران خاص زیر پوشش این ادراه کل در استان اصفهان را ۷۴ هزار نفر اعلام کرده و گفت : در یک سال اخیر سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان این بیماران پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمدحسین صفاری در این نشست خبری گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ۱۴۰۱ راه اندازی شده و در این مدت هزینه درمانی برای بیش از ۷۴ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان اصفهان پرداخت شده است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به منظور حمایت، کاهش پرداخت از جیب و جبران بخشی از هزینه درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیزی، پیوندهای کلیه، انواع سرطانها، اتیسم، بال پروانه ای، بیماران مزمن روانی اقدام کرده است.

صفاری خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه درصد افراد بیمه شده بیمه سلامت در این استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اصفهان رتبه نخست کشور را در حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اظهار داشت: بیشتر هزینه‌هایی که برای حمایت از بیماران خاص پرداخت شده در زمینه بیماران سرطانی بوده و داروهای بیماران سرطانی بیشترین پوشش هزینه را برای بیمه سلامت در برداشته است.

وی بیان کرد:خدمات حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به‌صورت کامل الکترونیکی انجام می‌شود و پس از نشان‌دار شدن در سامانه‌های بیمه سلامت از تخفیف های ویژه صندوق حمایت از بیماران خاص برخوردار می شود.

صفاری خاطرنشان کرد: کلیه داروخانه‌های استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و تخفیف‌های مربوط به بیماران صعب‌العلاج در همه داروخانه‌های استان اعمال می شود و هیچ مشکلی از نظر بسترهای الکترونیک در این استان وجود ندارد.

وی افزود: تخفیف‌های بیماران صعب‌العلاج در بیشتر آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری استان هم اعمال می‌شود و تنها ۱۲ موسسه تصویربرداری که همه آنها در شهر اصفهان هستند، هنوز با بیمه سلامت قرارداد ندارند در صورتی‌که کلیه موسسه‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و قوانین قبلی در کشور موظفند که با بیمه‌های پایه درمان طرف قرارداد باشند.

۱۱۰ میلیارد ریال برای درمان ناباروری در استان اصفهان هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان اظهار داشت:سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای درمان ناباروری هزار و ۱۰۰ بیمار دارای مشکل ناباروری در استان اصفهان هزینه شد که بیش از ۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه‌های دارو بوده است و در ۶ ماه نخست امسال نیز بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای ۶۰۰ زوج نابارور هزینه پرداخت شده است.

صفاری با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری به منظور اجرای سیاست‌های جمعیتی و افزایش جمعیت کشور در بیمه سلامت اجرایی شد، تصریح کرد: در زمان حاضر این ظرفیت برای زوج‌های نابارور فراهم شده تا در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش خصوصی و خیریه‌ای استفاده کنند.

حدود ۴۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت اصفهان هستند

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت:هم اینک حدود ۴۰ هزار نفر از اتباع خارجی دارای کارت آمایش مقیم در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تحت پوشش قرار گرفتن این افراد تابع شرایط خاصی است که باید جزو اتباع مجاز باشند و اسامی آنها در فهرست معرفی شدگان اداره کل اتباع استانداری قرار داشته باشد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی