اصفهان، میزبان دوازدهمین همایش کشوری روانپزشکی کودک و نوجوان
اصفهان، میزبان دوازدهمین همایش کشوری روانپزشکی کودک و نوجوان
دبیر علمی همایش روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: اصفهان از ۲۵ آبان‌ماه میزبان دوازدهمین همایش سالانه کشوری روانپزشکی کودک و نوجوان با تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی سلامت روان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر افسانه کرباسی دبیر علمی همایش روانپزشکی کودک و نوجوان اظهار داشت: این دوره از همایش سالانه بر جنبه‌های مختلف اجتماعی از جمله کودکان کار، اعتیاد، مهاجرت کودکان و پناهندگی آنها تمرکز دارد.

وی از پذیرش ۱۲ مقاله به این دوره از همایش خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ مقاله به صورت پوستر و ۶ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌گردد.

دبیر علمی همایش شایع‌ترین اختلال روانی در کودکان و نوجوانان را بیش فعالی عنوان کرد و افزود: اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان چند فاکتوری است که این فاکتورها به سه دسته خانوادگی، ژنتیکی و ابعاد روانی برمی‌گردد.

کرباسی با بیان اینکه چند همایش قبلی به غیر از تهران در کرمان و تبریز نیز برگزار شده است، گفت: گروه‌های هدف همایش شامل روانپزشکان کودک و نوجوان، روانشناسان، همکاران متخصص مغز و اعصاب کودکان، متخصصان کودکان، مشاوران، کاردرمانگران، گفتاردرمانگران، روانپرستاران و سایر گروه‌های مرتبط هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه همایش با مشارکت گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود، گفت: مهلت ارسال خلاصه مقالات تا تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ و این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های هدف می‌باشد، گروه‌های مشمول امتیاز بازآموزی لازم است از طریق سایت آموزش مداوم ثبت نام کنند و گروه‌های غیرمشمول امتیاز بازآموزی وزارت بهداشت می‌توانند مستقیماً ثبت نام نمایند.

دبیر علمی همایش گفت: گواهی شرکت برای گروه.های مشمول توسط دفتر آموزش مداوم و برای گروه‌های غیر مشمول توسط انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران صادر می‌شود.

  • نویسنده : خبرنگار صدای نایین