رسیدگی به ۸۳ فقره پرونده قضایی جرائم فضای مجازی در شهرستان اردستان
رسیدگی به ۸۳ فقره پرونده قضایی جرائم فضای مجازی در شهرستان اردستان
فرمانده نیروی انتظامی اردستان گفت: در سال گذشته به ۸۳ فقره پرونده قضایی جرائم فضای مجازی در شهرستان اردستان رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین از اردستان، سرهنگ مصطفی صادق‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان اردستان، اظهار داشت: با توجه به افزایش روز افزون جرائم فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ پلیس فتا شهرستان عملکرد مطلوب و رضایت بخشی ارائه کرده است.

وی افزود: در این راستا له ۸۳ فقره پرونده قضایی شامل کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، تهدید و اخاذی در فضای مجازی رسیدگی شده و تعداد ۲۰ نفر دستگیر و ۳۰ نفر شناسایی در سایر استان‌ها و معرفی به دادسرا صورت پذیرفته است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده‌های کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز در مجموع بیش از یک میلیارد ریال به شاکیان عودت گردیده است.

فرمانده انتظامی اردستان تصریح کرد: همچنین پلیس فتا در راستای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و فرهنگ رسانه اقدام به برگزاری بیش از ۲۰ جلسه و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان، انتشار بیش از ۱۰۰ محتوای هشداردهنده و آموزشی در فضای مجازی شهرستان، خدمت رسانی و مشاوره به بیش از ۳۰۰ نفر از مراجعه کنندگان به‌صورت حضوری و بازدید مستمر از صنوف مرتبط با رایانه و خدمات اینترنتی در سطح شهرستان کرده است.

وی تاکید کرد: پلیس شهرستان جهت پیشگیری از جرائم سایبری، به صورت شبانه روزی تلاش می‌نماید و موفقیت ما مستلزم همکاری و افزایش روز افزون سواد رسانه‌ای مردم خواهد بود.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر