وحدت حوزه و دانشگاه‌ها به معنای وحدت در هدف است
وحدت حوزه و دانشگاه‌ها به معنای وحدت در هدف است
امام جمعه خوروبیابانک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف است، یعنی اینکه هدف این است که همه ما به سمت ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل و الگو حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام محمد حسین رمضانی امام جمعه خوروبیابانک در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: شهدا از جمله متوسلین به حضرت فاطمه(س‌) هستند کسانی که عمدتا با سربند این حضرت به دل دشمن زده و در عملیات‌های بزرگ روح آن‌ها عروج پیدا کرد، از جمله عمل کنندگان به کلام و سیره حضرت فاطمه(س) شهدایی بوده که اسوه و الگوی بندگی خدا هستند.

وی افزود: جا دارد که از خداوند متعال به خاطر دو نعمت پاک خود بر مردم شهر تشکر کنیم که یکی باران و دیگری تشییع پیکر شهدا بود، همچنین باید از خداوند بخواهیم با بارش غفران و رحمت خود به خانه تکانی دل ما نیز بپردازد.

رمضانی تصریح کرد: در هفته تحقیق و پژوهش قرار داریم، شروع پژوهش با طرح مسئله است و ادامه آن با پرورش مسائل بوده که در نهایت به مرحله فرضیه سازی و نظریه سازی می‌رسد و با تایید یا رد فرضیه به نتیجه گیری ختم می‌شود.

امام جمعه خور و بیابانک خاطرنشان کرد: پژوهش فواید فراوانی دارد و باعث کشف مسائل جدید می‌شود همچنین در اثر پژوهش، علم افزون شده و تکثیر پیدا می‌کند، از این طریق انگیزه مطالعه و تحقیق نیز افزایش می‌یابد و پژوهشگر با مطالعه بیشتر به جواب مسئله دست پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ‌اگر پژوهشگری در میان قشر فرهیخته جامعه باب شود شاهد جامعه آرمانی خواهیم بود، منشا تحقیق و پژوهش در حوزه و دانشگاه‌هاست، روز وحدت حوزه و دانشگاه‌ها را در پیش داریم که از ابتکارات و یادگاران امام راحل است.

رمضانی اضافه کرد: مانع عمده برای استکبار اعتقادات دینی جوانان جامعه است و آنچه مانع می‌شود استکبار و استعمار در کشورهای هدف نتیجه یابد، بودن تعدادی از جوانان معتقد و با انگیزه در مقابل استکبار سینه سپر کند و دشمنان قصد دارند جوانان را از دین جدا کنند.

وی تاکید کرد: اسلام منکر شهوات با قاعده و شرعی نیست، آنچه که استکبار به دنبال آن بود اشاعه شهوات بدون قاعده است همچنین راهکار دیگر دشمن برای دور کردن جوانان از دین، نفوذ جریان علمی و فکری مشتبع و موید مکتب غرب در جوانان است.

امام جمعه خوروبیابانک یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف است، یعنی اینکه هدف این است که همه ما به سمت ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل و الگو حرکت کنیم که این هدف را هم حوزه و هم دانشگاه دنبال می‌کند چیزی که غرب او را منکر می‌شود.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر