بازتاب نشست خبری جشنواره مطبوعات اصفهان در رسانه ها
بازتاب نشست خبری جشنواره مطبوعات اصفهان در رسانه ها
نشست خبری آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان، با پوشش رسانه های استانی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، نشست خبری آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان، شنبه ۲۱ اسفندماه برگزار شد.

ایسنا/اصفهان

جهاد تبیین؛ رویکرد اختتامیه جشنواره مطبوعات

منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات در نشست خبری  دوازدهمین جشنواره دوسالانه مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان که صبح (امروز، ۲۱ اسفند) برگزار شد، گفت: جشنواره مطبوعات امسال با رویکرد «مطالبه‌گری» کار خود را آغاز کرد و این موضوعی است که جای خالی آن به شدت در رسانه‌های کشور احساس می‌شود، اگرچه در دو سه سال اخیر بسیاری رسانه‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: در این بین آنچه مغفول است و باید به آن توجه شود، روش و هدف مطالبه‌گری است، صرف خواستن و نقد به جایی نمی‌رسد، بلکه باید با روش و هدف روشن برای رسیدن به جامعه توسعه‌یافته مطالبه‌گری کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان با بیان اینکه امسال ۶۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: تصور ما این بود که تعداد آثار کمتر باشد، چراکه آثار باید با رویکرد و موضوع جدید مطالبه‌گری ارسال می‌شدند، حدود ۳۰ اثر از آثار ارسال شده دارای نقص بودند که پس از پیگیری مشکل اثر، یا رفع نقص و یا حذف اثر از داوری انجام شد.

گلناری با اشاره به وجود نقص و مشکل در هر داوری، تأکید کرد: طبیعتاً هر داوری سلیقه خاص خود را دارد، اما ملاک‌های داوری مشخص و بررسی آثار بدون حب و بغض و اعلام نظر شخصی بوده است.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان ادامه داد: در بخش خبر ۴۹، گزارش مکتوب ۱۲۸، عکس۱۴، مصاحبه ۷۰، مقاله ۳۲، یادداشت ۶۶، تیتر ۸۸، گزارش تصویری ۱۸، صفحه‌آرایی ۲۸، طنز مکتوب ۱۸ و اینفوگرافی ۱۱ اثر به جشنواره ارسال شد.

او ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره ۵ کمیته داوران، حقوقی، اجرایی، مالی و روابط عمومی تشکیل و فعال شدند.

دبیر جشنواره مطبوعات با  اشاره به به فرمان رهبری درباره تکلیف رسانه‌ها تحت عنوان جهاد تبیین تأکید کرد: با توجه به تأکید رهبری بر این موضوع و اهمیت آن، رسانه‌ها به‌عنوان سربازان این جبهه باید آرایش جنگی بگیرند، چراکه جنگ فعلی در دنیا جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها است.

گلناری ادامه داد: برای جنگ اوکراین در دنیا بلوای رسانه‌ای ایجاد شد. درحالیکه در همین اثنا طی انفجاری در مسجد شیعیان در پاکستان نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شدند، اما صدایی از رسانه‌ها بلند نشد، چراکه امروز رسانه‌ها تعیین می‌کنند که کدام واقعه دیده شود. بنابراین رویکرد اصلی اختتامیه این دوره از جشنواره موضوع مهم جهاد تبیین خواهد بود و برنامه‌ها بر این محور طراحی می‌شوند.

او اضافه کرد: خانه مطبوعات در سال آینده با همین رویکرد و با توجه به نقاط ضعف و قوت آثار ارسال شده به جشنواره برنامه‌های آموزشی مختلفی خواهد داشت.

قلمنا؛

مطالبه گران در جشنواره مطبوعات پذیرفته می شوند

گلناری مدیر خانه مطبوعات و دبیر جشنواره گفت: امسال امسال جشنواره با یک رویکرد جدید تحت عنوان “مطالبه گری” برگزار می شود. مطالبه گری در عرصه رسانه های کشور ما برغم اینکه برخی رسانه ها به این سمت رفتند، اما هنوز مهجور و مغفول مانده است.

گلناری ادامه داد: صرف خواستن و نقد کردن ما را به جایی نمیرساند بلکه باید مطالبه گری با یک هدف مشخص پیش رود تا از آن پاسخ بگیریم.
دبیرجشنواره گفت: امسال نزدیک ۶۵۰ اثر به دست ما رسید که شاید برخی برایشان این تعداد کم سوال برانگیز باشد اما چون رویکرد ما مطالبه گری بود تمامی آثار باید حول و حوش این محور باشد.
تفاوت دیگر این جشنواره با ادوار گذشته نوع داوری آثار است چرا که آثار ادوار گذشته صرفا از دید فنی بود که این دوره علاوه بر ارزیابی فنی آثار، دید مطالبه گرانه و نتیجه مطالبه گری باید در آثار مشهود باشد.
وی ادامه داد: حدود ۳۰ اثر نیز نقص داشت که از فرستنده ها و صاحبان اثر خواسته شد تا رفع نقص کنند. در بخش خبر ۴۹ اثر، گزارش مکتوب ۱۲۸ اثر، عکس ۱۴ اثر، مصاحبه۷۰ اثر، مقاله ۳۲ اثر، یادداشت و سرمقاله ۶۶ اثر، تیتر ۸۸ اثر، گزارش تصویری ۱۸ اثر، صفحه آرایی و طراحی ۲۸ اثر، طنز مکتوب ۱۸ اثر، اینفوگرافی ۱۱ اثر، کلیپ ۴۹ اثر و در نهایت در بخش کاریکاتور تنها یک اثر که البته قابل ارزیابی و داوری نیست به دبیرخانه جشنواره رسید که با این حساب ۱۷۲ اثر به داوری نهایی رسید که ۱۴ داور بازبینی و مدّاقه روی انها را برعهده داشتند.
تمامی آثار در پنج کمیته داوری تخصصی به بحث و نطرخواهی گذاشته شد.
این پنج کمیته شامل: داوران، حقوقی، اجرایی، مالی و روابط عمومی می باشد.
مدیرخانه مطبوعات در پایان افزود: در مراسم اختتامیه انچه که مورد سخنرانی قرار گرفته است “جهاد تبیین” می باشد؛ چرا که رسانه در جهان آنقدر مهم است که برای مردم دنیا تصمیم میگیرد چه چیزی دیده شود و چه چیزی انکار شود.
پس آنچه رهبری فرمودند و حکم جهاد به آن داده اند باید بدرستی تبیین شود.

در ادامه رضا صالحی پژوه بعنوان رییس کمیته داوری به ایراد سخن و پاسخگویی سوالات پرداخت: از دور دهم تصمیم بر این شد که داوری در اصفهان انجام شود و آثار به تهران فرستاده نشود و این بنظر من باعث رشد و ترقی اصفهان خواهد شد. در خصوص انتخاب داوران شیوه نامه داریم و نه دستورالعمل که در سال ۸۴ معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به عنوان یک راهنما در اختیار قرار دادند که لازم الاجرا نیست و از سه شرط برای انتخاب داوری گفته شد که ما نیز آنها را رعایت کردیم: استاد دانشگاه بودن، پیشکسوت رسانه و یا عضو هیئت منصفه مطبوعات بودن، رتبه کشوری داشتن در جشنواره های رسمی که وزارت ارشاد آن را برگزار یا تایید کرده باشد

صالحی‌پژوه افزود: در این جشنواره ۱۵۷ نفر آثار خود را ارائه دادند که هر فرد در دو بخش و در هر بخش فقط سه اثر میتوانست داشته باشد. مثلا اگر فردی ۸ اثر فرستاده باشد نقص محسوب میشود و اینکه آقای گلناری آثار دارای نقص را ۳۰ عدد اعلام کردند بدین دلیل بوده است.
وی در خاتمه گفت: اسامی برگزیدگان در شب جشنواره به افراد برگزیده اعلام خواهد شد و تا روز جشنواره فرم های ارزیابی در پاکات دربسته فقط در نزد من می ماند.

ایمنا؛

مطالبه‌گری در رسانه‌ها مغفول مانده است/تمام داوری‌ها به اصفهان سپرده شد

منصور گلناری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان که امروز _شنبه، بیست‌ویکم اسفندماه ۱۴۰۰_ در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه امسال جشنواره با رویکرد مطالبه‌گری کار خود را آغاز کرد، گفت: مطالبه‌گری، عنصری است که در عرصه رسانه‌های کشور جای آن بسیار خالی است و اگرچه در سال‌های گذشته بسیاری از رسانه‌ها به سمت مطالبه‌گری حرکت کردند، اما هنوز مغفول مانده است. لازم است خبرنگاران و فعالان عرصه خبر، مطبوعات و رسانه به روش مطالبه‌گری توجه کنند. صرف خواستن و نقد کردن ما را به جایی نمی‌رساند و باید با هدف روشن و برنامه مشخص برای رسیدن به یک جامعه توسعه‌یافته مطالبه‌گری کنیم.

دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان افزود: در دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان نزدیک به ۶۵۰ اثر به جشنواره رسید که شاید برای برخی دوستان این تصور ایجاد شود که تعداد آثار کم بوده است، اما این دوره بر آثار مطالبه‌گر تأکید داشته است، بنابراین با توجه به رویکرد جدید انتظار می‌رفت تعداد آثار کم باشد اما برای سال‌های آینده همین روند دنبال خواهد شد و قطعاً آثار بیشتری ارائه خواهد شد.

گلناری اظهار کرد: تعداد ۵۷۲ اثر به داوری نهایی رسیده است که توسط ۱۴ داور آثار مورد بررسی قرار خواهند گرفت که این داوران از زبده‌ترین افراد در حوزه روزنامه نگاری استان به‌شمار می‌روند.

وی ادامه داد: تعداد آثار به تفکیک عبارتند از: بخش خبر ۴۹ اثر، گزارش مکتوب ۱۲۸ اثر، عکس ۱۴ اثر، مصاحبه ۷۰ اثر، مقاله ۳۹، یادداشت و سرمقاله ۶۶ اثر، تیتر ۸۸ اثر، گزارش تصویری ۱۸، صفحه‌آرایی و طراحی ۲۸، طنز مکتوب ۱۸ اثر، اینفوگرافی ۱۱، کلیپ ۴۹ اثر و کاریکاتور یک اثر که در طنز مکتوب آورده شده است اما با فرم خود آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان تصریح کرد: امور اجرایی از پنج کمیته شامل کمیته داوران، کمیته حقوقی، کمیته اجرایی، کمیته مالی و کمیته روابط عمومی تشکیل شده است که در مراسم اختتامیه رویکرد اصلی جهاد تبیین خواهد بود و سخنران دعوت شده نیز در همین زمینه صحبت خواهد کرد و فضای غالب در این بخش است. برنامه‌های آموزشی که خانه مطبوعات در آینده خواهد داشت با توجه به آثاری که رسیده است و همین‌طور نقص‌ها، ضعف‌ها و نقاط قوتی که داشت، در خصوص جهاد تبیین خواهد بود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در روند جشنواره دخالتی ندارد

مرضیه باقرصاد، رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز با بیان اینکه خانه مطبوعات یک مؤسسه غیردولتی است، گفت: بُعدهای نظارتی وجود دارد اما این خانه، مستقل است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی از موارد مشورت می‌دهد و ناظر بر انتخابات خانه مطبوعات است و اگر اختلافی ایجاد شود ورود پیدا می‌کند اما هیچ دخالتی در عزل، نصب، رفتن یا آمدن هیچ فردی نداشته و ندارد.

وی افزود: داورها باید از دستگاه‌های نظارتی تأییدیه داشته باشند؛ خانه مطبوعات روال کار خود را پی گرفته است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آن را تأیید کرده است، اما اینکه چه کسی داور باشد در روند جشنواره برگزاری آن دخالت ندارد.

داوری‌ها کاملاً شفاف است و پاسخگوی نقدها هستیم

در ادامه، رضا صالحی‌پژوه، رئیس کمیته داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان با بیان این‌که از دوره دهم این جشنواره تصمیم بر این شد که داوری‌ها در اصفهان انجام شود، گفت: در دوره دهم نیمی از داوری‌ها و بخش جنبی به داوران اصفهانی سپرده شد. در دوره یازدهم تمام داوری‌ها به اصفهان سپرده شد و در دوره دوازدهم نیز به همین شکل بود.

وی افزود: سه شرط اصلی برای انتخاب داوران عبارتند از استاد و مدرس دانشگاه بودن، پیشکسوت رسانه و یا عضو هیئت منصفه مطبوعات بودن و دارا بودن رتبه کشوری در جشنواره‌های رسمی که وزارت ارشاد برگزار کرده یا آن را تأیید می‌کند؛ که داوران دوره دوازدهم جشنواره بر این اساس انتخاب شده‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۵۷ نفر اثر خود ارائه داده‌اند که هر فرد می‌توانست آثار خود را در دو بخش و در هر بخش سه اثر ارائه کند که در مجموع شرکت‌کنندگان بیشتر از شش اثر نمی‌توانستند ارسال کنند. داوری‌ها کاملاً شفاف است و اگر نقدی باشد ما پاسخگو هستیم. این جشنواره اعتبار و آبروی خانه مطبوعات است و باید آن را حفظ بکنیم.

به گزارشایمنا، آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیکی استان اصفهان دوشنبه _بیست‌وسوم اسفندماه ۱۴۰۰_ از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در اتاق بازرگانی اصفهان، واقع در میدان فیض برگزار خواهد شد.

 موج؛

ارسال ۵۷۲ اثر به دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، منصور گلناری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان با بیان اینکه امسال جشنواره با رویکرد مطالبه گری کار خود را آغاز کرد، گفت: عنصری که در عرصه رسانه های کشور جای آن بسیار خالی است و اگرچه در سالهای گذشته بسیاری از رسانه ها به سمت مطالبه گری حرکت کردند اما هنوز مغفول مانده است.

وی اظهار داشت: لازم است خبرنگاران و فعالان عرصه خبر ،مطبوعات و رسانه به روش مطالبه گری توجه کنند. صرف خواستن و نقد کردن  ما را به جایی نمی رساند و باید با هدف روشن و برنامه مشخص برای رسیدن به یک جامعه توسعه یافته مطالبه گری کنیم.

گلناری افزود: در دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان  نزدیک به ۶۵۰ اثر به جشنواره رسید که شاید برای برخی دوستان این تصور ایجاد شود که تعداد آثار چرا کم بوده است و از یک جشنواره استانی انتظار بیشتری می رفت . البته تصور خود من نیز از تعداد آثار کمتر از این بود زیرا رویکرد ، رویکرد تازه ای است.

دبیر جشنواره مطبوعات ادامه داد: در دوره های گذشته جشنواره صرفا آثار به لحاظ فنی ارزیابی می شد و رویکرد خاصی نبود منتهی در این دوره تاکید بر آثارمطالبه گر و نتیجه نیز به دنبال آن است . باتوجه به رویکرد جدید انتظار می رفت تعداد آثارکم باشد ولی برای سالهای آینده همین روند دنبال خواهد شد و قطعا آثار بیشتری ارائه خواهد شد.

گلناری بیان کرد: ۵۷۲ اثر به داوری نهایی رسیده که توسط ۱۴ داور آثار مورد بررسی قرار خواهند گرفت. که داوران از زبده ترین افراد در حوزه روزنامه نگاری استان هستند.

وی ادامه داد: تعداد آثار رسیده به جشنواره به تفکیک عبارتند از : بخش خبر ۴۹ اثر ، گزارش مکتوب ۱۲۸ اثر ، عکس ۱۴ اثر، مصاحبه ۷۰ اثر، مقاله ۳۹، یادداشت وسرمقاله ۶۶ اثر ، تیتر ۸۸ اثر ، گزارش تصویری ۱۸ ، صفحه آرایی و طراحی ۲۸ ، طنز مکتوب۱۸ اثر ، اینفوگرافی ۱۱ ، و کلیپ هم ۴۹ اثر و کاریکاتور هم ۱ اثر که در طنز مکتوب آورده شده ولی با فرم خود آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان  تصریح کرد: امور اجرایی از ۵ کمیته شامل: کمیته داوران ، کمیته حقوقی ، کمیته اجرایی ، کمیته مالی ، کمیته روابط عمومی تشکیل شده است .که در مراسم اختتامیه رویکرد اصلی جهاد تبیین خواهد بود و سخنران دعوت شده نیز در همین زمینه صحبت خواهد کرد و فضا غالب در این بخش است .

گلناری گفت:برنامه های آموزشی که خانه مطبوعات در آینده خواهد داشت با توجه به آثاری که رسیده و همینطور نقص ها ، ضعف ها و نقاط قوتی که داشت  در خصوص جهاد تبیین خواهد بود.

اداره ارشاد استان اصفهان دخالتی در جشنواره مطبوعات  ندارد

در ادامه رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان با توجه به اینکه خانه مطبوعات یک موسسه غیر دولتی است ، گفت: بعدهای نظارتی وجود دارد اما این خانه مستقل است و وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی از موارد مشورت می دهد و ناظر بر انتخابات خانه مطبوعات است و اگر اختلافی صورت بگیرد ورود پیدا می کند اما هیچ دخالتی در عزل ،نصب ، رفتن یا آمدن هیچ فردی نداشته و ندارد .

مرضیه باقرصاد افزود: داورها باید از دستگاه های نظارتی تاییدیه داشته باشند که خانه مطبوعات روال خود را انجام داده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آن را تایید کرده است اما اینکه چه کسی داور باشد در روند جشنواره برگزاری آن دخالت ندارد .

داوری ها کاملا شفاف است

رییس کمیته داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان با اشاره به اینکه از دوره دهم تصمیم براین شد که داوری ها در اصفهان انجام بشود ، گفت: در دوره دهم نیمی از داوری ها و بخش جنبی به داوران اصفهانی سپرده شد. دوره یازدهم تمام داوری ها به اصفهان سپرده شد و در دوره دوازدهم به همین شکل بود.

رضا صالحی پژوه افزود: سه شرط اصلی جهت انتخاب داوران عبارتند از: استاد و مدرس دانشگاه ، پیشکسوت رسانه و یا عضو هئیت منصفه مطبوعات ،  در جشنواره های رسمی که وزارت ارشاد برگزار کرده ویا آن را تایید می کند رتبه کشوری داشته باشند و داوران دوره دوازدهم جشنواره بر این اساس انتخاب شده اند .

وی بیان کرد:۱۵۷ نفر اثر ارائه داده اند که هر فرد می توانست در دو بخش اثر ارائه کند و هر بخش سه اثر که در مجموع بیشتر از ۶ اثر نمی توانستند ارسال کنند. داوری ها کاملا شفاف است و اگر نقدی باشد ما پاسخ گو هستیم. این جشنواره اعتبار و آبرو خانه مطبوعات است و باید آن را حفظ بکنیم .

گفتنی است؛ اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیکی استان اصفهان دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در اتاق بازرگانی واقع در میدان فیض از ساعت ۱۹ الی ۲۱ شب برگزار خواهد شد.

 ایرنا؛

رییس خانه مطبوعات اصفهان: رسانه‌ها آرایش جنگی به خود بگیرند

اصفهان_ایرنا- رییس خانه مطبوعات اصفهان و دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات این استان گفت: با توجه به اینکه امروز با جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها روبه‌رو هستیم رسانه‌های ما نیز باید آرایشی جنگی به خود بگیرند.

به گزارش ایرنا، منصور گلناری، ظهر روز شنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره دوسالانه مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان افزود: امروز رسانه‌ها تعیین می‌کنند که کدام واقعه دیده شود بنابراین رویکرد اصلی اختتامیه جشنواره امسال موضوع مهم “جهاد تبیین” خواهد بود و برنامه‌ها نیز بر همین محور طراحی می‌شود.

وی با اشاره به فرمان رهبری در باره نقش رسانه‌ها در”جهاد تبیین” بیان داشت: با توجه به تأکید رهبری بر این موضوع و اهمیت آن، رسانه‌ها بعنوان سربازان این جبهه باید آرایش جنگی به خود بگیرند، چرا که پیکار فعلی در دنیا، پیکار سانه‌ها و روایت‌هاست.

گلناری ادامه داد: خانه مطبوعات در سال آینده با همین رویکرد و با توجه به نقاط ضعف و قوت آثار ارسال شده به جشنواره، برنامه‌های آموزشی مختلفی خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اخیرا اعلام کردند: امروز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی “جهاد تبیین” است.

گلناری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جشنواره مطبوعات امسال کار، خود را با رویکرد «مطالبه‌گری» آغاز کرد و این موضوعی است که جای خالی آن بشدت در رسانه‌های کشور احساس می‌شود، اگرچه در دو سه سال اخیر، بسیاری از رسانه‌ها به این سمت حرکت کردند.

رییس خانه مطبوعات استان اصفهان ادامه داد: روش و هدف ما مطالبه‌گری است، صرف خواستن و نقد کردن به جایی نمی‌رسد، بلکه باید با روش و هدف روشن برای رسیدن به جامعه توسعه‌یافته، مطالبه‌گری کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک اصفهان با اشاره به ارسال ۶۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: حدود ۳۰ اثر از آثار ارسال شده دارای نقص بود که پس از پیگیری برای رفع مشکلات آنها یا حذف اثر، فرایند داوری انجام شد.

گلناری با اشاره به وجود نقص در هر داوری تأکید کرد: بطور طبیعی هر داوری سلیقه خاص خود را دارد، اما ملاک‌های داوری جشنواره، مشخص و بررسی آثار بدون حُب و بُغض و اعلام نظر شخصی بوده است.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان ادامه داد: در بخش خبر ۴۹، گزارش مکتوب ۱۲۸، عکس۱۴، مصاحبه ۷۰، مقاله ۳۲، یادداشت ۶۶، تیتر ۸۸، گزارش تصویری ۱۸، صفحه‌آرایی ۲۸، طنز مکتوب ۱۸ و اینفوگرافی ۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

این جشنواره از پنج کمیته داوران، حقوقی، اجرایی، مالی و روابط عمومی تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره استانی با شعار «رسانه مطالبه‌گر، اثر موثر» با هدف ایجاد رقابت سالم برای تعالی‌بخشی حرفه‌ای اهالی رسانه، افزایش اعتبار و تاثیر رسانه‌ها در معادلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی جامعه، توجه ویژه به بازتاب آثار و اثربخشی آنها، سوق اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری و قدرت بخشی رسانه‌ها و گرایش رسانه‌ها به تولید محتوا و اثر بخشی به آثار برگزار می‌شود.

فارس

رقابت ۵۷۲ اثر در دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان از دریافت ۵۷۲ اثر در دوازدهمین جشنواره مطبوعات خبر داد و گفت: ۴۹ اثر در خبر، ۱۲۸ اثر در گزارش مکتوب، ۱۴ اثر در عکس، ۷۰ اثر در مصاحبه ، ۳۲ اثر در مقاله ، ۶۶ اثر در یادداشت و سرمقاله، ۸۸ اثر در تیتر، ۲۸ اثر در صفحه آرایی و طراحی، ۱۸ اثر در طنز مکتوب و ۱۱ اثر در اینفوگرافیک و ۴۹ اثر دربخش کلیپ داوری شد‌ند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان با بیان اینکه جشنواره امسال با یک رویکرد جدید تحت عنوان مطالبه‌گری کار خود را آغاز کرده، اظهار داشت: جای مطالبه‌گری در رسانه‌های کشور ما خالی است، با اینکه در سال‌های اخیر خیلی از رسانه‌ها به سمت این مسیر حرکت کردند؛ ولی نکته مهم و قابل توجه، روش و هدف مطالبه‌گری است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۶۵۰ اثر مطالبه‌گر به دست ما رسید که در زمینه مطالبه‌گری به نتیجه رسیده است، عنوان کرد: حدود ۳۰ اثر دارای نقص بود که در نهایت ۵۷۲ اثر به داوری نهایی رسید و ۱۴ داور جشنواره آثار را بررسی کردند؛  ۴۹ اثر در خبر، ۱۲۸ اثر در گزارش مکتوب، ۱۴ اثر در عکس، ۷۰اثر در مصاحبه ، ۳۲ اثر در مقاله ، ۶۶ اثر در یادداشت و سرمقاله، ۸۸ اثر در تیتر،  ۲۸ اثر در  صفحه آرایی و طراحی،  ۱۸ اثر در طنز مکتوب ، ۱۱ اثر در اینفوگرافیک و ۴۹ اثر دربخش کلیپ داوری شد‌.

گلناری خاطرنشان کرد: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب در رابطه با تکلیف رسانه‌ها با عنوان جهاد تبیین که هنوز خیلی جدی گرفته نشده ما به عنوان سربازان این جبهه باید آرایش جنگی بگیریم؛ دنیا، دنیای رسانه‌ها است و امروز رسانه‌ها تعیین کننده هستند.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان با بیان اینکه در مراسم اختتامیه رویکرد اصلی جهاد تبیین است، یادآور شد: برنامه خانه مطبوعات در آینده با توجه به آثار و نقص‌هایی که دیده شد  آموزش‌هایی در خصوص جهاد تبیین است‌.

در ادامه رضا صالحی‌پژوه از داوران جشنواره تصریح کرد: داوران از استادهای دانشگاه، پیشکسوتان رسانه و اعضای با تجربه رسانه که در جشنواره‌های قبلی رتبه کسب کرده بودند انتخاب شدند؛ ۹اسفند دسترسی داوران به سامانه باز و داوری  آثار آغاز شده است؛ حداکثر تعداد اثر قابل  ارائه برای هر فرد ۶ مورد است.

وی بیان کرد: داوری بر اساس فرم‌های مشخصی صورت می‌گیرد که داوران به هر اثر از ۱ تا ۱۰۰ نمره می‌دهند و در صورتی که ۲ داور در یک گرایش باشد میانگین گرفته می‌شود و بعد از اعلام نتایج همه شرکت‌کننده‌ها می‌توانند فرم‌های داوری خود را بررسی کنند و متوجه ضعف و قدرت اثر خود شوند.

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک اصفهان دوشنبه ۲۳ اسفند برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی