رمضان؛ میعادگاه رهایی بندگان از گناه
رمضان؛ میعادگاه رهایی بندگان از گناه
رمضان رمز عبور از گناه به راه سعادت را با روزه‌داری هموار می‌کند، همانگونه که رسول خدا(ص) فرمود: روزه سپر آتش(جهنم) است

رمضان؛ میعادگاه رهایی بندگان از گناه

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، شعبان با همه زیبایی‌اش به پایان رسید تا دیده‌ها به دیدار رمضان منور شود و فصل عاشقی با معبود در سجاده سحرگاه بندگی تجلی یابد، رمضان با هلال عاشقی از راه رسید تا دل بندگان را به بخشش و سخاوت پروردگار نوید دهد.

آمد تا با نوای ربنّا همسفره افطار روزه‌داران شده و عبادت خالصانه‌شان را عطر استجابت بنشاند، گویی این وعده‌گاه عاشقی خلوت زیبا و ضیافت خاص معبود با بندگان است که هر دم و بازدم روزه‌دار در آن تسبیح است.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را می‌‏افزاید و گناهان را پاک می‌‏کند و آن ماه برکت است»

دعای افتتاح

دعای روز اول ماه رمضان

رمضان

رمضان

رمضان، رمز روزه‌داری و خویشتن‌داری بنده برای رسیدن به سعادتی است که در شب‌های قدر سهم دل روزه‌دار می‌شود. دل‌هایی که در رجب، به خیل رجبیون پیوسته و در شعبان، رهرو نور امامت بوده‌اند، رسم ورود به رمضان را خوب می‌دانند، که میزبان این خوان نعمت سراسر نور، یگانه معبودی است که کوچکترین بهانه را بهای بهشت می‌کند و بندگان را به رهایی نوید می‌دهد.

آری رمضان رمز عبور از گناه به راه سعادت را با روزه‌داری هموار می‌کند، همانگونه که رسول خدا(ص) فرمود: «روزه سپر آتش(جهنم) است» یعنی بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.

حلول ماه عاشقی، ماه مبارک رمضان‌ بر بندگان تهنیت باد.

  • نویسنده : زهرا مرادوند