مسجد هسته اصلی مقاومت در برابر دشمنان است
مسجد هسته اصلی مقاومت در برابر دشمنان است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: مسجد هسته اصلی مقاومت در برابر دشمنان است و انقلاب اسلامی ایران هنگامی که به پیروزی رسید اقدامات آن از مسجد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، روح اله صنعتکار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان در همایش روز جهانی مساجد، اظهار داشت: مسجد محور تمام فعالیت‌های جبهه اسلام از صدر تاریخ تاکنون بوده و هر اتفاق مبارک و کار جهادی در طول اسلام از مسجد شروع شده همچنین تشکیل حکومت توسط خلفا و ائمه بزرگوار از مسجد آغاز شد.

وی افزود: پیامبر اسلام در بدو ورود به مدینه دستور تاسیس مسجد را صادر کردند و در این راستا تمام اقدامات معروف و منکر در اسلام به محوریت مسجد است که شهرستان اردستان نیز سابقه‌ای در داشتن مساجد پربرکت دارد همچون مسجد جامع اردستان که نظیر آن در تاریخ بسیاری از شهرهای دنیا وجود ندارد.

صنعتکار خاطرنشان کرد: با همکاری مجموعه‌های فرهنگی شهرستان و بسیج در راستای نگه داشتن یاد روز مسجد این مراسم برگزار شد چرا که مسجد هسته اصلی مقاومت در برابر دشمنان است و انقلاب اسلامی ایران هنگامی که به پیروزی رسید اقدامات آن از مسجد آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان تصریح کرد: ابلاغ شده است که پایگاه‌های بسیج باید در مساجد باشد همچنین مسجد، پایگاه و مدرسه سه ضلع مثلث است که شهر و محله را اسلامی می‌کند و باعث تحولات شگرف در حل مشکلات منطقه، ارتقا محله در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم روزجهانی مساجد همزمان با همایش در مسجد مقدس جمکران است همچنین تجلیل از خادمان مسجد درواقع تجلیل از تمدنی است که در مساجد برنامه‌های مختلف شاهد بودیم و محور این روز نیز شهدایی هستند که از مسجد به جبهه‌ها اعزام شدند.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر