برخورد جدی بادکسانی که بودجه حجاب را به بازی گرفتند
برخورد جدی بادکسانی که بودجه حجاب را به بازی گرفتند
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: با اشخاصی که برای منافع خود، بودجه حجاب را به بازی گرفته اند، برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ اجتماعی، شورای تخصصی زنان و خانواده و شورای فقه، همه یک خانواده هستیم و هر چه توجه و سرمایه گذاری در این خانواده بیشتر باشد، آثار مثبت آن در گستره جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه شورای فرهنگی باید مجموعه کارهای تخصصی را به شورای عالی ارائه دهد بیان نمود: سند مهندسی فرهنگی در سال ۹۲ ابلاغ شده و بارها مقام معظم رهبری بر ارتقا فرهنگ و تغییر فرهنگ جامعه تاکید نمودند و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت آن هستند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم مهندسی فرهنگی بر اساس تعالیم اسلام و تمدن و هویت ایرانی را در گرو تغییر رفتار مسئولانه دانست و تصریح نمود: این تغییر از طریق برنامه‌ ریزی بنیادی، آموزش و تعلیم و تعلم امکان‌پذیر است تا زمینه و زمانه را برای چنین تحولی فراهم سازد.

خزعلی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حجاب ستون اصلی انقلاب است، که اگر نباشد کل خیمه فرو می‌ریزد افزود: حجاب حضور اجتماعی حاکی از عفاف، وقار و حیاست که فعالیت اجتماعی زن در کنار سایر اعضای جامعه را در اوج سلامت و امنیت تأمین می‌کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با هشدار به کسانی که از هزینه‌های حجاب و عفاف در امور دیگر استفاده نمودند گفت: با اشخاصی که برای منافع خود، بودجه حجاب را به بازی گرفته‌اند و در واقع با جان و روح و عفاف مردم و خون شهدا بازی کرده‌اند؛ برخورد جدی خواهد شد حتی اگر این کوتاهی امر مربوط به ده یا بیست سال قبل باشد محاکمه صورت خواهد گرفت.

او آشناییت بچه‌ها با انقلاب را یک اصل مهم در مصوبات شورای فرهنگی دانست و بر ضرورت آن تاکید نمود.

خزعلی گفت: باید در بحث شادی بچه‌ها تغییر اولویت‌ها صورت گیرد و برای نشاط آن‌ها با رعایت شرایط عدم اختلاط برنامه‌های تدوین و نیز برای ایام دهه فجر برنامه‌های انجام شود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما با ورزش و نیاز زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها صددرصد موافقیم اما به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی در مسابقات مردان و بد اخلاقی‌هایی که بعضا صورت می‌گیرد بایستی این تغییر در مهندسی فرهنگی صورت بگیرد و کرامت بانوان حفظ و مورد اهانت و تعرض قرار نگیرند.

او با تشریح آیات قرآن در زمینه اهمیت جان انسان و حرمت قتل جنین گفت: متاسفانه در این سال‌ها به اسم سلامت مادر و جنین، فاجعه ایجاد شده و هزاران کودک سالم به قتل رسیده است و همه ما در این فاجعه مقصریم.

خزعلی با تاکید بر اینکه مصوبات جلسه بایستی، سیکل اجرایی بگیرد گفت: امید است دوبال پرواز شورای عالی یعنی وزارت کشور و شورای فرهنگی با هزینه در امور فرهنگی شهرستان با امام جمعه، فرماندار و برنامه ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت شاهد موفق بودن نایین در زمینه فرهنگی باشیم.

 

 

  • نویسنده : نازنین زهرا دهقانی