به‌کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای نسل جوان
به‌کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای نسل جوان
از مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی آشنایی با شرح وظایف، میدان اجرا و به کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای فعال کردن نسل جوان و نوجوان است.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، با اشاره به به‌کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای نسل جوان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی آشنایی با شرح وظایف، میدان اجرا و به کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای فعال کردن نسل جوان و نوجوان است.

به‌کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای نسل جوان

به‌کارگیری اتاق‌های اندیشه‌ورز برای نسل جوان

وی افزود: چنین همایش‌هایی کمک می‌کند که ابتکارات و خلاقیت‌های شهرستان را با یاری یکدیگر افزایش بدهیم و از نظرات موثر اساتید بهره‌مند شویم تا بتوانیم ریل‌گذاری درستی را برای پیشبرد اهداف هیئت‌های مذهبی داشته باشیم.

فوقی ضمن اظهار نگرانی از نقش‌ناپذیری در فعالیت‌های فرهنگی گفت: عده‌ای به دنبال گرفتن مسئولیت هستند که وظیفه خود را نمی‌دانند و این اشتباه است و عده‌ای هم مسئولیتی را می‌پذیرند که شرح وظایف خود را می‌دانند ولی عمل نمی‌کنند، این‌ها چیزی است که امروز در تفاوت نسلی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: باید هیئت‌ها را جوان‌سازی کنیم و این مستلزم رفع نیازهای آنها است که میتوانیم با جوابگو بودن به نیازهای به روز آنها برایشان جذابیت ایجاد کنیم زیرا جوانها به جایی میروند که برایشان جذابیت داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر نیاز امروز نظام به افراد مطالبه‌گر تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی نیازمند افرادی است که مطالبه‌گری می‌کنند و نوجوانان ما نیازمند ارتقاء آگاهی‌های خود هستند، لذا در این جلسات باید ابتکارات خود را به یکدیگر منتقل کنیم.

فوقی در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به کارآمد بودن این جلسات جهت برنامه‌ریزی فضای جدید برای نسل آینده گفت: این دوره با حضور ۲۰۰ نفر از ۵۰ هیئت شاخص از سطح استان که از هر هیئت ۴ نفر با مسئولیت‌های مدیران هیئت، مدیران رسانه، مدیران بخش نوجوانان و مدیران بخش بانوان حضور داشتند، انجام شد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی