مشاوره پیش از ازدواج، شانس خوشبخت‌شدن جوانان را افزایش می دهد
مشاوره پیش از ازدواج، شانس خوشبخت‌شدن جوانان را افزایش می دهد
معاونت فرماندار از برگزاری نشست با هدف پیشگیری از طلاق در قالب کمک به انتخاب عاقلانه و صحیح در امر ازدواج جوانان خبر داد.

محسن میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، گفت: عدم انتخاب درست، عدم دارا بودن بلوغ کافی و مسئولیت پذیری، شرایط سخت اقتصادی، عدم آگاهی زوجین از ویژگی‌های شخصیتی و مسئولیت‌های حقوقی خود و طرف مقابل در زندگی مشترک، مراجعه به مشاوران غیر متعهد و غیره برخی از مهمترین عللی است که بیشترین نقش را در بروز طلاق ایفا می کند.

او افزود: مصوبه «الزام در مشاوره پیش از ازدواج» با هدف پیشگیری از طلاق به‌صورت وقوع ازدواج بعد از مراجعه به مشاوره و انجام تست‌های روانشناسی مربوطه در این نشست مطرح گردید.

معاون فرماندار بیان نمود: طبق این مصوبه، زوجین در صورتی که برگه‌ی تأییدیه‌ از مشاور مربوطه دریافت و به دفاتر ازدواج ارائه ندهند، ازدواج امکان پذیر نخواهد بود.

میرزابیگی گفت: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش مهارتهای زندگی، کنترل خشم و سبک‌های زندگی اسلامی و غیره نیز ازجمله برنامه های کارگروه اجتماعی  و فرهنگی در رابطه با راهکارهای کاهش و کنترل طلاق بود.

معاون فرماندار افزود: تاکنون برخی مراکز شهرستان شامل، بسیج، بهزیستی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و … جهت دستیابی به این اهداف، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، کنترل خشم، تاب‌آوری و غیره را برگزار کرده اند.

گفتنی است؛ مسئول اداره کل بهزیستی شهرستان نایین جهت برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج و پس از آن، مهارتهای زندگی و دیگر موضوعات مؤثر در این راستا اعلام آمادگی و همکاری با دیگر سازمانها نمود.

طلاق، علل بروز آن، راهکار های پیشگیری و مسائل و مشکلات احتمالی پس از ‌طلاق، از جمله مواردی است که در این نشست مطرح شد.

 

  • نویسنده : زینب درویشی نائینی