برگزاری نخستین اردوی راهیان پیشرفت با هدف گره زدن علم و صنعت در نایین
برگزاری نخستین اردوی راهیان پیشرفت با هدف گره زدن علم و صنعت در نایین
امام جمعه شهرستان نایین از برگزاری نخستین اردوی یک روزه راهیان پیشرفت با هدف گره زدن علم و صنعت در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد مطهرخو نماینده ولی فقیه در شهرستان نایین، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور گفت: با پیگیری‌هایی که از طرف مسئولین شهرستان صورت گرفته و طبق فرمان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری اردوهای علمی، ۲۵ نفر از دانش آموزان نایینی برای بازدید از نمایشگاه خودرو تهران اعزام شدند.

وی ضمن تشکر از حمایت شرکت توسعه و عمران نایین از کارخانجات خودروسازی افزود: شهرستان نایین، یک شهرستان صنعتی فعال در صنعت خودروسازی است که این اردو می تواند قدم مثبتی برای آینده روشن دانش آموزان رقم بزند.

امام جمعه شهرستان نایین در خصوص مقایسه نسل‌های جدید با قدیم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نسل جدید هم در زمینه اعتقادی و نیز معنوی اگر از نسل قدیم جلوتر نباشند عقب نیستند و بایستی با ادبیات بچه‌های امروز آشنا باشیم چرا که معنویت در نسل جدید موج می‌زند.

وی در پایان از پیگیری‌های اداره صمت ، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، هنرستان‌های شهید قدوسی و فنی و حرفه ای، هنرستان کاردانش علم و صنعت، بسیج علم و فن آوری و شرکت توسعه و عمران نایین تقدیر و تشکر نمود.

مسعود عبایی مسئول بسیج علم و فن آوری ناحیه مقاومت بسیج، طرح راهیان پیشرفت را بستری مناسب برای آگاهی دانش آموزان از دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانه‌ها دانست و گفت: این طرح علاوه بر فراهم کردن زمینه آشنایی علمی دانش آموزان با رشته‌های تخصصی و بسترهای کسب و کار، مایه ترغیب آنان در هدف‌دار کردن فعالیت‌های علمی و افزایش روحیه خودباوری می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تا ۱۲ آبان‌ ماه با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در متراژی به وسعت بیش از ۷۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با حضور اصناف و شاخه‌های صنعتی و خودرویی متشکل از ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، نشریات تخصصی صنعت خودرو، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، محصولات پاک‌کننده خودرو و سایر حوزه‌های مرتبط از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دائر است.

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی