رسانه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند
رسانه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند
مدیرعامل خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند و می‌توانند امیدآفرینی کنند تا بنابر فرمایشات رهبر انقلاب، مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، ناصر بهروان مدیرعامل خانه مطبوعات اصفهان در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردستان، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در انتخابات دارند و با توجه به مشکلات و انتقاداتی که در سطح جامعه وجود دارد رسانه‌ها می‌توانند امیدآفرینی کنند تا بنابر فرمایشات رهبر انقلاب، مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

وی افزود: رسانه اکنون باید باورپذیر باشد و یک رسانه در هر موضوعی به باور خود نرسد نمی‌تواند تحلیل انجام دهد و موضوعات موجود در جامعه و شهرستان را نمی‌تواند آنالیز کند تا در نهایت باید بتواند موضوعات و اتفاقات شهرستان را برای مردم بازگو کند.

بهروان خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان یک تشکل صنفی است که برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، تسهیلاتی را فراهم می‌کند همچنین نظارت بر عملکرد خبرنگاران بر عهده اداره ارشاد شهرستان است و سپس می‌توان مسائل را به استان انتقال داد تا در صورتی که امکان داشت اقدام انجام داد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اصفهان در ارتباط با عدم همکاری برخی ادارات با رسانه‌ها، تصریح کرد: بنابر اعلام رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان، در صورتی که هرکدام از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان با خبرنگاران همکاری ندارند از طریق اداره ارشاد و فرمانداری شهرستان به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان معرفی شوند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به شکایت برخی ادارات از رسانه‌ها و چگونگی پیگیری، بیان کرد: در خانه مطبوعات استان یک کمیته حقوقی وجود دارد و برای هرکدام از خبرنگاران درصورتی که مشکل حقوقی ایجاد شد از این طریق هم‌فکری صورت می‌گیرد و از طریق هیأت منصفه مطبوعاتی مسائل حقوقی رسیدگی می‌شود.

بهروان در خصوص عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات، یادآور شد: خانه مطبوعات استان اصفهان اولین خانه مطبوعات کشور است که در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد، متاسفانه اکثر محتویات اساسنامه خانه مطبوعات به نفع خبرنگاران نیست اما در دوره جدید خوشبختانه این رویکرد و اساسنامه در حال تغییر است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت به مساجد، اضافه کرد: متاسفانه امروزه فضای مجازی از جمله علت‌هایی است که باعث شده جوانان و نوجوانان از مساجد دور بمانند و هنوز هم هیچ مجوزی جهت ساماندهی فضای مجازی صادر نشده است.

به گزارش صدای نایین؛ در جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئولان شهرستان و مدیر عامل خانه مطبوعات استان اصفهان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از اصحاب رسانه شهرستان اردستان تجلیل شد.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر