عدم اتحاد و یکپارچگی و داشتن اختلاف از نقاط ضعف این شهرستان است
عدم اتحاد و یکپارچگی و داشتن اختلاف از نقاط ضعف این شهرستان است
مطهرخو عدم اتحاد و یکپارچگی و داشتن اختلاف را از نقاط ضعف شهرستان دانست و گفت: مدت زیادی گرفتاری ما در این شهرستان اختلاف بین مسئولین بود که باعث شده شهرستان عقب بماند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، عدم اتحاد و یکپارچگی و داشتن اختلاف را از نقاط ضعف این شهرستان دانست و گفت: مدت زیادی گرفتاری ما در این شهرستان اختلاف بین مسئولین بود که باعث شده شهرستان عقب بماند و به جایی که شایسته مردم باشد نرسد.

وی افزود: این اختلاف امروز به حداقل رسیده و مسئولین باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته و به داد مردم و شهرستان برسند و مشکلات نایین را یکی پس از دیگری برطرف کنند و مردم هم بر سر موضوعات کوچک اختلاف و تفرقه نداشته باشند.

مطهرخو تصریح کرد: گاهی مصوبه‌ای یا طرحی در جلسات مطرح شده که دنبال نمی‌شود، از فرماندار می‌خواهم مصوبات جلسات سال گذشته را بررسی کنند و آن اداراتی که مصوبات را انجام داده و به نتیجه رسانده به مردم معرفی و تشویق کنند و اداراتی که مصوبات را انجام نداده‌اند را توبیخ و برخورد کنند که اگر این اتفاق بیفتد ما تحول و پیشرفت را خواهیم دید.

وی با تأکید بر مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولین گفت: پیگیری امور تا رسیدن به نتیجه، دانش بنیان کردن اقتصاد ملی، برخورد با صاحبان نقش‌های مخرب در نظام پولی و مالی مثل برخی موسسات مالی یا بانک‌های خصوصی که با خرید ملک و زمین و اضافه برداشت از بانک مرکزی باعث تورم می‌شوند و جامعه را گرفتار می‌کنند از موضوعات مطرح شده است لذا که باید مردم از مسئولین مطالبه‌گری کنند تا تحول را رقم بزنیم.

خطیب نماز جمعه نایین ضمن تشکر از برادران و خواهرانی که با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یاری امام زمان‌شان شتافتند، بیان داشت: دشمن به دنبال محو و سرکوب کردن امر به معروف و نهی از منکر است لذا دو کار انجام میدهد، یکی اینکه با نشر فیلم ضرب و شتم آمر به معروف مردم را می‌ترساند و دوم اینکه چهره آمرین به معروف را به افراد خشن و بی سواد و متعصب خدشه‌دار می‌کند.

وی افزود: قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر قانون خوبی است، در شهرستان هم مسئولین انتظامی و قضایی خوب و پای کاری داریم و قطعاً دادستان کمک و حمایت می‌کند، اول نترسیم و نترسانیم، دوم امر به معروف و نهی از منکر صحیح را یاد بگیریم که طبق فرموده رهبر امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یاد گرفتنی است.

خطیب جمعه نایین ادامه داد: امیرالمومنین در لحظات پایانی عمر خویش سه توصیه مهم به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دارند؛ تقوای الهی، نظم در امور و اصلاح بین مردم که طبق نظر بعضی مترجمان نهج البلاغه نظم در امور به معنای وحدت و بهم پیوستگی خصوصاً در امر حکومت است و نداشتن وحدت در حکومت باعث ایجاد خلل در نظام ولایت و حکومت اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی فرمودند شرط تحول حرکت و قدم برداشتن به سوی تغییر است، چه برای اصلاح امور اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم و چه در امور فرهنگی و اجتماعی ما نیاز به تحول داریم، تحول مورد نظر رهبری تغییر در بخش‌ها و نقاط معیوب چه در نظام اسلامی و چه در جامعه ایرانی است و این نقاط ضعف در کنار نقاط قوت فراوانی که وجود دارد باید برطرف شود.

  • نویسنده : طاهره دهقانی