یکی از مهم‌ترین بحران‌های آینده کشور بحران امنیت خواهد بود
یکی از مهم‌ترین بحران‌های آینده کشور بحران امنیت خواهد بود
امام جمعه نایین با اشاره به کاهش ازدواج و تولد گفت: یکی از مهم‌ترین بحران‌های آینده کشور بحران امنیت خواهد بود و ما فقط ۵ سال فرصت برای حل این بحران داریم.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین اظهار کرد: در دوران کرونا تا خبری از فوت هموطنان بود همه وحشت‌زده می‌شدند و همه امکانات فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی به دنبال راه حل برای ریشه کن کردن آن بسیج شدند اما طبق آمارهایی که کارشناسان ارائه کرده‌اند به طور متوسط روزانه دو هزار کودک حلال‌زاده شیعه در سطح کشور کشته می‌شوند که این رقم در سال به بیش از ۶۰۰ هزار سقط جنین می‌رسد.

وی با ابراز نگرانی از تفکر انگلیسی در کشور و وضعیت جمعیتی موجود، افزود: القاء اشتباه برخی از پزشکان به خانواده‌ها مبنی بر عدم اشکال سقط تا قبل از چهارماهگی جنین یکی از دلایل عمده افزایش سقط است در حالی که در فقه ما سقط جنین در یک ماهگی حکم قتل را دارد.

مطهرخو تصریح کرد: امروز جامعه به سرعت به سمت پیری و کهنسالی می‌رود و در سال ۱۴۲۵ ما با یک سیاه چاله جمعیتی مواجه خواهیم شد که بیرون آمدن از آن بیش از ۱۵۰ سال زمان می‌برد.

امام جمعه نایین گفت: در دهه گذشته بیش از ۴۰ درصد ازدواج‌ها و ۳۵ درصد تولدها کاهش یافته که یکی از مهم‌ترین بحران‌های آینده کشور بحران امنیت خواهد بود و ما فقط ۵ سال فرصت برای حل این بحران داریم.

وی ادامه داد: ۲۱ مانع برای معضل جمعیت کشورمان دیده شده است که باید حل شود و همه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستیم که دولت با بسته‌های تشویقی و مردم هم با اصلاح نگاه به این قضیه باید برای این امر مهم قدم بردارند.

مطهرخو خاطرنشان کرد: تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص مسئله جمعیت با کلماتی همچون وحشتناک و اتفاقات مهم، نشان از اهمیت فراوان این موضوع دارد که باید بسیار جدی به حل مسئله فرزندآوری بپردازیم.

خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت سیزدهم، گفت: تحویل خودرو به ۱۰۰ هزار نفر، پرداخت وام فرزندی به ۸۲۰ هزار نفر، پرداخت وام ازدواج به یک میلیون و هشتصد هزار نفر و افزایش این وام، معافیت سربازی سه فرزندی‌ها، افزایش سن استخدام، مرخصی زایمان و درمان ناباروری در مراکز دولتی در سال گذشته برای ترویج ازدواج و تشویق امر فرزندآوری صورت گرفته است اما برای افزایش جمعیت باید خیلی بیشتر هزینه کرد.

وی افزود: ما مسلمان و شیعه هستیم و روحیه توکل داریم و معتقد هستیم رزق دست خدا است که این مسائل باید توسط علما مطرح و ترویج شود.

  • نویسنده : فاطمه محمدی