دو شهر از استان اصفهان نامزد پایتخت کتاب ایران شد
دو شهر از استان اصفهان نامزد پایتخت کتاب ایران شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شهرهای شاهین‌شهر و اصفهان به عنوان نامزد‌های هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه‌ی مراسم هشتمین دوره رویداد فرهنگی معرفی شهر دوستدار کتاب اظهار داشت: در هشتمین طرح پایتخت کتاب ایران، ۷۶ شهر از ۲۴ استان کشور متقاضی معرفی به عنوان شهر دوستدار کتاب بودند که هیئت داوران، ۱۲ شهر را به عنوان شهر‌های نامزد دوستدار کتاب معرفی کرد که شهر‌های شاهین‌شهر و میمه و اصفهان جز شهر‌های انتخاب شده هستند.

علی تمنایی افزود: رقابت رسمی این ۱۲ شهر، از روز گذشته در برج آزادی تهران آغاز شد و در شهریور پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

او در خصوص ملاک‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: معیار‌هایی مانند دسترسی همه اقشار شهر، شامل دانشگاهیان، عموم مردم، کودکان، زندانیان و معلولان به امکاناتی مانند فضای مطالعه و کتاب و همچنین فعالیت خیران در راستای بهبود فرهنگ کتابخوانی در شهر از ملاک‌های انتخاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: میزان و چگونگی همگرایی نهاد‌هایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها، بخش خصوصی، کانون‌های مساجد و دیگر نهاد‌های مرتبط و نیز میزان فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد نیز از دیگر معیار‌های انتخاب است، در اصفهان نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی و خیران در این زمینه تعامل خوبی با هم دارند به همین دلیل امید است اصفهان به عنوان شهر دوست‌دار کتاب انتخاب شود.

تمنایی اضافه کرد: بسته‌های فرهنگی و هنری و آموزشی برای شهر‌ها در مرحله نیمه‌نهایی تدوین و تعریف، و دوره‌های آموزشی برای فعالان کتابخوانی آن مناطق در نظر گرفته شده است.

گفتنی است صبح سه شنبه ۲۴ مرداد ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون عمرانی وزیر کشور و جمعی از مسئولان فرهنگی مراسم هشتمین دوره رویداد فرهنگی معرفی شهر دوستدار کتاب، با اعلام شهر‌های منتخب در برج آزادی برگزار شد.

  • نویسنده : طاهره دهقانی