غنی‌سازی اوقات فراغت باید با محوریت مسجد باشد
غنی‌سازی اوقات فراغت باید با محوریت مسجد باشد
فرماندار شهرستان نایین گفت‌: در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه های ادارات مبتنی بر مساجد باشد و انطباق برنامه با محوریت مسجد و به صورت محله‌محور انجام پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست دکتر محمد کریمی فرماندار شهرستان‌ نایین و با حضور سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار شهرستان نایین با اشاره به موضوعات جلسه از جمله جمع‌بندی برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دستگاه‌های‌اداری بیان‌داشت: در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه های ادارات مبتنی و انطباق برنامه‌ها با محوریت مسجد و به صورت محله‌محور انجام پذیرد.

وی افزود: باید در حوزه ارتباط گرفتن با جامعه هدف برای اوقات فراغت یک برنامه ترکیبی آماده کنیم که در راستای اجرای این برنامه باید از ظرفیت‌های مساجد و قرارگاه‌های محله محور و همچنین مدارس غافل نشویم.

کریمی خاطر‌نشان‌ کرد: در پایان فصل تابستان برنامه‌های اجرا‌ شده در کمیته ارزیابی، رصد و پایش شود تا ضمن بررسی نحوه اجرای برنامه‌ها و شناسایی نواقص احتمالی، دستگاه‌های برتر هم مشخص و تجلیل گردند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دیگر جلسه در خصوص کمیته سامان ازدواج افزود: در زمینه برنامه‌های اوقات فراغت و همچنین سامان دادن ازدواج باید با استفاده از ظرفیت مردم و جریان‌های میانی موضوعات را پیگیری کنیم و به واقع با مردمی‌سازی برنامه‌ها به اهداف خود برسیم.

فرماندار شهرستان نایین تصریح‌ کرد: مردمی سازی را در دوران دفاع مقدس با بسیج تجربه کردیم و شاهد نتایج مثبت آن بوده‌ایم چرا که هرجا مردم وارد صحنه شدند و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردم استفاده شد نتایج ارزشمندی به دست آمد و در زمینه ازدواج نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تسهیل‌گری توسط دولت زمینه ازدواج جوانان را فراهم آوریم و هشدارهای کارشناسان در خصوص پیری جمعیت و عواقب ناشی از آن را جدی بگیریم.

وی اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۹۰ واقعه تولد ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ تولد بوده است و همچنین در زمینه ازدواج ۴۲ ازدواج در سه ماهه اول امسال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۱ مورد ازدواج ثبت شده با کاهش ۱۹ موردی ازدواج مواجه شده‌ایم.

کریمی اضافه ‌کرد: در زمینه طلاق نیز در سه ماهه اول امسال ۱۳ مورد و در سه ماهه اول سال گذشته ۱۰ مورد طلاق ثبت شده است.

فرماندار شهرستان نایین در پایان آمار جمعیت فعلی شهرستان را به صورت تخمینی حدود ۴۰۲۵۶ نفر اعلام نمود و گفت: افزایش جمعیت نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲/۵ درصد بوده است.

  • نویسنده : طاهره دهقانی