صنایع دستی یکی از مهمترین منابع اشتغال،تولید سرمایه و جذب گردشگر در شهر تاریخی نائین
صنایع دستی یکی از مهمترین منابع اشتغال،تولید سرمایه و جذب گردشگر در شهر تاریخی نائین
صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند یکی از مهترین زمینه های اشتغال، تولیدسرمایه و جذب گردشگر در شهرستان تاریخی نائین باشد.

 به گزارش پایگاه خبری صدای نائین

 جناب آقای فیروزی فرماندار شهرستان نائین به همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی شهرستان در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان   نائین واقع در عمارت تاریخی باغ مصلی ضمن تبریک روز وهفته صنایع دستی و خداقوت به هنرمندان فعال در این حوزه، صنایع دستی و هنرهای سنتی را یکی از   مهمترین منابع اشتغال، تولید سرمایه و جذب گردشگر در شهرتاریخی و توریستی نائین اعلام نمود.

 وی در ادامه از غرفه های نمایشگاه زنده صنایع دستی بازدید واز نزدیک با چگونگی تولید صنایع دستی در رشته های مختلف موجود در نمایشگاه و همچنین ،مسایل   مربوط در این حوزه با هنرمندان گفتگو وبه حمایت از ایشان تأکید نمود.

 شهرستان نایین یکی از غنی ترین شهرستانهای استان اصفهان از نظر غنای آثار تاریخی ومیراث فرهنگی بوده ودارای هنرهای سنتی وبومی چند صد ساله مانند عبا بافی ،   گلیم بافی وقالیبافی بوده که  ویژه این شهرستان وهمگی از مفاخر ملی ودر فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.تاکنون بیش از نهصد نفر در بیش از بیست و دو دوره   آموزشی در مرکز آموزش صنایع دستی نایین در رشته های مختلف آموزش دیده ودر حال حاضر حدود سیصد هنرمند با پروانه تولید از اداره میراث فرهنگی ،گردشگری   وصنایع دستی در حال فعالیت هستند.

               

  • نویسنده : فاطمه نصیری نائینی