سرود ویژه شهدای اردستان در سالروز ایثار و شهادت مردم این شهرستان آماده می‌شود/ ضرورت معرفی شهدا به جوانان اردستان
سرود ویژه شهدای اردستان در سالروز ایثار و شهادت مردم این شهرستان آماده می‌شود/ ضرورت معرفی شهدا به جوانان اردستان
فرماندار شهرستان اردستان گفت: سرود ویژه شهدای شهرستان اردستان آماده می‌شود که در روز یازدهم خرداد، سالروز ایثار و شهادت مردم شهرستان از آن رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین از اردستان، سید محمدهادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در ستاد برنامه‌ریزی کنگره شهدا، اظهار داشت: سومین جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان اردستان برگزار شده و این مربوط به کنگره سرداران شهید استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ است و در اردستان نیز باید برنامه‌ریزی انجام دهیم.

وی افزود: در سال گذشته دو جلسه برنامه‌ریزی در این خصوص برگزار کردیم و کمیته‌های این یادواره شهدا نیز به تعداد حدود ۱۲ کمیته، راه‌اندازی و فعال شده‌اند همچنین زمان‌بندی در خصوص زمان برگزاری یادواره نیز انجام می‌شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان سال جدید در حوزه شهدا اقدامات خوبی را خواهیم داشت، سرود ویژه شهدای شهرستان آماده می‌شود که در روز یازدهم خرداد، سالروز ایثار و شهادت مردم شهرستان اردستان از آن رونمایی خواهد شد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با استفاده از استعداد جوانان و نوجوانان گرافیست شهرستان اردستان یک همایش بزرگ پوسترهای شهدای اردستان را خواهیم داشت که این پوسترها در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی، شهدا و شهرستان است.

وی یادآور شد: در زمینه چاپ کتاب در حوزه شهدا در شهرستان، امید می‌رود سال جاری دو کتاب تخصصی در حوزه خاطرات رزمندگان‌ و جانبازان تهیه و چاپ شود.

احمدی‌طبا بیان کرد: هرساله به تعداد لازم در نقاط مختلف شهرستان یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود اما امسال یک یادواره بزرگ شاخص در شهرستان اردستان خواهیم داشت چرا که شهدای بزرگی از قبل از انقلاب به بعد، در اردستان وجود دارد.

فرماندار اردستان ادامه داد: در شهرستان اردستان شهدای بسیاری در حوزه‌های مختلف تقدیم انقلاب شده‌اند که در قبل انقلاب شهید مدرس، در ایام انقلاب شهید فائق، در هفتم تیر شهید طباطبایی‌نژاد و در ایام دفاع مقدس نیز سرداران شهید از جمله شهید گنجی‌زاده‌ و شهید مهران، همچنین در حوزه علم و فناوری نیز شهید فخری‌زاده از شهدای اردستانی هستند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که شهدای شهرستان اردستان به جوانان این منطقه معرفی شوند و این محور کار ماست و در هر برهه‌ای از زمان در کشور ایران چه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، این خطه شهید پرور بوده و شهدای زیادی را داشته‌اند که متأسفانه بسیاری از این شهدا ناشناخته هستند.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر