بسیج لوکوموتیو انقلاب اسلامی است/ برگزاری ۳۰۰ ویژه برنامه گرامیداشت هفته بسیج در نایین
بسیج لوکوموتیو انقلاب اسلامی است/ برگزاری ۳۰۰ ویژه برنامه گرامیداشت هفته بسیج در نایین
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نایین گفت: بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.

سرهنگ محمدحسین الیاسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقدامات بی‌بدیل در واقع تشکیل نیروی مقاومت بسیج بود که در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ بعد از ماجرای لانه جاسوسی که اولین تهدید‌ها توسط آمریکا بود و باعث ورود آمریکایی‌ها به خلیج فارس شد و حضرت امام بعد از یک ماه از این تهدید بزرگی که اتفاق افتاد فرمان تشکیل بسیج را صادر و تاکنون این قاعده دنبال شده و ادامه دار است.
او بسیجیان را نور چشمان ملت ایران دانست و افزود: بسیجیان بزرگترین شبکه فرهنگی اجتماعی، نظامی و مردمی‌ترین شبکه در دنیا هستند که متکی بر انقلاب و اندیشه آن است و هنر امام این بود که از اکثریت مردم در این راه استفاده کردند.
فرمانده سپاه نایین با اشاره به صحبت های امامین انقلاب پیرامون بسیج، بیان نمود: بسیج مجموعه ای از همان قرآن و پیامبران و امام زمان حضور دارند و به همین دلیل پیوند بسیجیان و امام عصر همیشگی است و بسیج برای جوانان شور آفرین برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است. تا بسیج است نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد.
الیاسی با عنوان برگزاری ۳۰۰ برنامه در هفته بسیج گفت: از روز شنبه ۲۹ آبان ماه هفته بسیج آغاز و تا ۵ آذر این هفته ادامه دارد که در طول این هفته ۳۰۰ عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج پیش‌بینی و آماده شده است.
او مهمترین برنامه های هفته بسیج را اجرای طرح مردم یاران، برگزاری یادواره شهدای دانشجو در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین، برگزاری طرح آینده سازان برای مهدهای کودک، اجرای برنامه نور افشانی در این هفته، دیدار با خانواده های شهدا، اجرای برنامه میقات صالحین، برگزاری پویش بسیج پاره تن مردم است، تجلیل از بسیجیان فعال در حوزه مبارزه با کرونا، توزیع بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان، برگزاری رزمایش فرهنگی پایگاه های خواهران، شیفت ایثار، برگزاری همایش اقتدار در سوم آذرماه با حضور چهار هزار نفری بسیجیان شهرستان، افتتاح برخی از پایگاه‌های مقاومت، افتتاح سالن چند منظوره ۹ دی در محله قائمیه، افتتاح کارگاه نخ تابی در محله محمدیه، بهره برداری از پنل های خورشیدی، بهره برداری از باز سازی قنوات و افتتاح کانال‌های آبرسانی، پرداخت وام های قرض الحسنه جمعا به مبلغ ۲ میلیارد تومان در زمینه اشتغال زایی، برگزاری رزمایش گشت‌های رضوییون، افتتاح ۳ مرکز تخصصی تولید محتوا، افتتاح مراکز کارآفرینی و مرتبط با جامعه زنان، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای لکه‌گیری جاده‌های روستایی، آسفالت برخی از مسیرهای مزارع بین روستایی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و همایش توسعه صنعت قطعه سازی برشمرد.

فرمانده سپاه نایین با بیان اینکه امام با تشکیل بسیج سر نوشت انقلاب را دست جوانان سپرد گفت: بسیجی یعنی سرباز امام زمان (عج)، بسیج دست قدرت خداوند و مدرسه عشق است بسیج یعنی حضرت علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود، بسیج گمنامی و بی نشانی است.

او با اشاره به شعار هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم است» از بهره برداری از ۱۶ خانه محروم که با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون تومان مرمت و بازسازی شده‌اند، بهره برداری از چهار رشته قنات که با اعتبار ۱۴۵ میلیون تومان لایروبی گردیدند، بهره برداری از ۳ استخر ذخیره آب کشاورزی که توسط نیروهای جهادی مرمت گردیده است و بهره برداری از ۸ مخزن آب شرب با اعتباری حدود ۲۵۰ میلیون تومان خبر داد.
سرهنگ الیاسی در پایان گفت: در یک سال گذشته در حوزه کمک های مومنانه بالغ بر ۲ میلیارد تومان توسط ستاد کمک مومنانه شهرستان در میان نیازمندان توزیع شده است و همچنین ۹۰۰ بسته لوازم التحریر و ۵۰ سری جهیزیه نیز در میان اقشار کم درآمد توزیع شده است. همچنین در طول یکسال گذشته توسط ناحیه مقاومت بسیج سه کارگاه قالی بافی با اشتغال زایی بیش از ۵۰ نفر در سطح شهرستان نیز ایجاد شده است.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی