مبنای به رسمیت شناخته شدن خبرنگار، عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور
مبنای به رسمیت شناخته شدن خبرنگار، عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور
رییس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: مبنای به رسمیت شناختن خبرنگاران و اقدامات حمایتی با مرجعیت سامانه جامع رسانه‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، مرضیه باقرصاد رییس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در جلسه آموزشی خبرنگاران شهرستان نایین با بیان اینکه تنها مرجع به رسمیت شناخته شدن خبرنگار، سامانه جامع رسانه‌های کشور می‌باشد بر ضرورت ثبت نام و عضویت خبرنگاران شهرستان در این سامانه به نشانی e-rasaneh.ir تاکید نمود.

وی افزود: خبرنگاران با عضویت در این سامانه می‌توانند از مزایای صندوق هنر از جمله بیمه و هنر کارت استفاده کنند و باید خبرنگار بودن افراد برای عضویت در سامانه محرز شود.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به ضرورت عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور بیان نمود: مبنای ما برای تمامی اقدامات حمایتی از اینترنت خبرنگاری گرفته تا عضویت در صندوق اعتباری هنر، بیمه تکمیلی ، وام و مسکن با مرجعیت سامانه جامع رسانه‌ها انجام خواهد شد و هیچ محدودیتی هم برای عضویت وجود ندارد و مبنای ثبت‌نام هم خوداظهاری خبرنگاران و ارائه سوابق از ۳ ماه گذشته و همچنین نامه مدیرمسئول رسانه که آن فرد به‌عنوان خبرنگار معرفی می‌کند .

وی با اشاره به اینکه اگر در روند عضویت مشکلی وجود داشت خبرنگاران می‌توانند از قسمت راهنمای سایت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متقاضیان تسهیلات خبرنگاری می‌توانند ضمن بارگذاری سوابق و آثار خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، درخواست خود را پیگیری کنند.

ماشاءاله فخارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این جلسه گفت: خبرنگاران متعهد و توانمند با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به هنگام، منبع اعتماد عموم جامعه هستند و باید صداقت و امانت‌داری را در اولویت کاری خود قرار داده به طوری که نشر خبر باعث وحدت رویه شده و نارضایتی مخاطبان را در پی نداشته باشد.

در پایان جلسه فاطمه محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری صدای نایین از زحمات خانم باقرصاد و آقای فخارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین بابت تلاش‌های آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف رسانه‌ای شهرستان، با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی نمود.

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی