شرکت فولاد مبارکه بزرگترین فولاد‌‌ساز در خاورمیانه و شمال آفریقا
شرکت فولاد مبارکه بزرگترین فولاد‌‌ساز در خاورمیانه و شمال آفریقا
طیب‌نیا در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه از افتخارات و مولود انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگترین فولادساز در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: پنجمین مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه اصفهان افتتاح می‌شود که امیدواریم زمینه ساز مشارکت جدی دانشگاه‌ها و استفاده از آنها در توسعه صنعت فولاد کشور شود زیرا اگر بخواهیم تمدن ساز شویم باید نگاه نوآورانه درصنعت داشته باشیم.

وی افزود: در دو سال اخیر ۵ راهبرد مدنظر فولاد مبارکه است،اول استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود؛ فولاد مبارکه با وجود محدودیت‌ها در سال گذشته ۱۰۰ درصد تولید را به ثبت رساند، دوم توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌ها؛ فاز نخست نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و فاز اول نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، سومین راهبرد، توسعه سرمایه انسانی و ارتقا بهره‌وری است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه چهارمین راهبرد را توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و حکمرانی که در نهایت هدف ما تبدیل شدن به یک صنعت سبز است عنوان کرد وگفت: توسعه نوآوری و فناوری، که راه نجات اقتصاد کشور می باشد راهبرد پنجم و شاه کلید این راهبردها، نوآوری است که با نگاه نوآورانه میتوان در سایر مباحث نیز موفق باشیم.

تبدیل اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور

در ادامه این برنامه دکتر پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی توسعه فن آوری و نوآوری فولاد مبارکه اظهار کرد: درتلاش هستیم برای استفاده از کلیه ظرفیت‌های دانشگاهی، هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش بنیان را شناسایی و اضافه کنیم واصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم.

وی در آیین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه اصفهان گفت: آمارها گویای این است که فولاد مبارکه در تعامل با دانشگاه‌های کشور و استان اصفهان جزو بهترین و پیشروترین صنایع است.

پالیزدار خاطر نشان کرد: مساله R&D در داخل گروه فولاد مبارکه مطرح است، هزینه‌ها و بودجه‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و فرآیندهای داخلی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۴۰۰ طرح تمام شده در دانشگاه‌های کشور داریم و عموم تعاملات فولاد با دانشگاه‌ها ناظر بر بهره‌برداری بوده است، بخشی از ظرفیت اکوسیستم کشور در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند که با تعامل مناسب می‌توان بهره‌برداری خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی توسعه فن آوری و نوآوری فولاد مبارکه بیان کرد: تامین پایداری که مبحث بومی سازی مهمترین بخش آن است و فولاد مبارکه سرآمد کشور است که از ظرفیت نخبگان کشور استفاده شده است که ۸۰ پایان نامه پذیرفته شده و ۱۵۰ پایان نامه بارگزاری شده در دست داریم.

همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه منجر به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی برای کشور 

دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز افزود: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه منجر به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی خوبی برای کشور می شود و این محقق نخواهد شد مگر در توجه و عزم و اراده در حمایت از دانشجویان مستعد و دارای ظرفیت علمی و پژوهشی و حمایت از این سرمایه‌های کشور و آینده سازان این مرز و بوم.

وی ادامه داد: صنعت فولاد و دانشگاه اصفهان ماهیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و فعالیت‌های فناورانه دانشگاه اصفهان بر اساس رویکرد اصلی این دانشگاه که «جامعه محوری و تمدن سازی» است معطوف به حل نیازهای جامعه است.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: براساس رویکرد جامعه محور در ۲ سال اخیر، کلیه فعالیت‌های علمی، آموزی و پژوهشی دانشگاه اصفهان، بر اساس نیازهای جامعه شکل گرفته است و دانشگاه به‌دنبال گره‌گشایی از مسائل روز جامعه و صنعت است و برنامه‌ریزی برای تخصیص فرصت‌های مطالعاتی معطوف به حل مسائل کشور انجام شده است.

گفتنی است در این برنامه با حضور محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، مرکز نوآوری این شرکت در دانشگاه اصفهان افتتاح و همچنین رویدادهایی همچون »دمودی»، «هم‌گرا»، «هم‌مسیر» «عصرانه کارآفرینی»، «ترنج» برگزار خواهد شد و تعامل مؤثری بین اساتید،دانشجویان و مدیران فولاد مبارکه صورت گرفت.

 

  • نویسنده : طاهره دهقانی