افزایش کشف سوخت و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در اردستان
افزایش کشف سوخت و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در اردستان
فرمانده انتظامی اردستان گفت: در شش ماه گذشته سال جاری کشف سوخت و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در اردستان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین از اردستان‌، سرهنگ مصطفی صادق‌زاده فرمانده انتظامی اردستان در نشست خبری به مناسبت هفته فراجا اظهار داشت: هفته فراجا در سال جاری با شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گزار» از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه نامیده شده و موفقیت فراجا مرهون ایثارگری و تلاش شبانه‌روزی آحاد کارکنان انتظامی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف فراجا مقابله با ناامنی و ایجاد امنیت بوده همچنین تامین امنیت، تحکیم نظم، اجرای قانون و برقراری عدالت از بهترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی کشور بر عهده فراجا است.

صادق‌زاده تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نماز جمعه و برپایی میزخدمت و همچنین اجرای صبحگاه عمومی با حضور مسؤولان شهرستان و نیروهای نظامی از جمله برنامه‌های هفته فراجا خواهد بود.

فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: فراجا در حوزه ورزش و ایجاد روحیه نشاط برای کارکنان تلاش خاص دارد که در همین راستا علاوه بر برنامه‌های آموزشی، اجرا برنامه پیاده‌روی و کوه‌گشت خانوادگی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: اولویت جرائم در شهرستان اردستان به ترتیب شامل سرقت، مواد مخدر، قاچاق، اتباع خارجی و مفاسد اجتماعی بوده همچنین بیش از ۱۰۰ درصد دستگیری شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

صادق‌زاده یادآور شد: در حوزه معاونت اجتماعی بالغ بر ۷۵ مورد نمایشگاه تخصصی برگزار شده و بیش از پنج هزار بروشور و اقلام فرهنگی در بین شهروندان توزیع شده است.

فرمانده انتظامی اردستان تصریح کرد: پلیس اطلاعات شهرستان در یک اقدام بی‌نظیر مربوط به آتش‌سوزی نخل توانستند در کمتر از ۵ ساعت افراد را که قصد توهین به مقدسات داشتند، دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در شش ماه گذشته سال جاری، در شهرستان اردستان بیش از سه هزار مورد تماس با ۱۱۰ صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

صادق زاده بیان کرد: کشف سوخت قاچاق در شهرستان اردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اردستان تصریح کرد: در شش ماه گذشته سال جاری، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان کشفیات قابل توجهی داشته و یک کامیونت که با پوشش شرکت پخش دارو در جاده‌ها و شهرهای جنوبی تردد می‌کرد در یک عملیات پلیسی و حرفه‌ای توسط عوامل گشت انتظامی و همکاری پلیس راه شهرستان متوقف شد.

وی ادامه داد: در این عملیات که حدود ۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در بار خرما جاسازی شده بود کشف و ضبط شد؛ همچنین دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان بیش از ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

صادق‌زاده یادآور شد: معتادان متجاهر در سطح شهر اردستان جمع‌آوری شده و تحویل کمپ‌ها داده شده‌اند که جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر موجب کاهش سرقت در سطح شهرستان شده همچنین اقدامات خوبی در حوزه پلیس آگاهی و دستگیری سارقان انجام شده است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر