نجات رانندگان گرفتار در سیل بخش انارک بعد از ۲۰ ساعت چشم انتظاری
نجات رانندگان گرفتار در سیل بخش انارک بعد از ۲۰ ساعت چشم انتظاری
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین از نجات ۳ فرد گرفتار در جاده دق سرخ معدن سلیمانی انارک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمد زمانی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت: به دنبال وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا در شهرستان نایین، ۳ نفر از رانندگان کامیون به دلیل طغیان آب در جاده دق سرخ معدن سلیمانی بخش انارک گرفتار شدند.

وی افزود: این رانندگان در شب جمعه ۷ مرداد با تماس تلفنی با مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر تقاضای کمک می‌کنند که به دلیل شرایط نامساعد جوی و انسداد راه ارتباطی امکان اعزام ماشین‌های هلال احمر به منطقه میسر نبود و مراتب به اداره راه و شهرسازی شهرستان اطلاع داده شد.

محمد زمانی با اشاره به درخواست‌های مکرر این افراد از هلال احمر بیان کرد: ابتدا یک خودرو امدادی همراه با تجهیزات برای رساندن آب و غذا به این ۳ نفر اعزام شدند اما به دلیل بسته بودن مسیر فقط توانستند تا لب جاده پیش بروند.

وی ادامه داد: رانندگان در ظهر جمعه برای نجات خود و رسیدن به خودرو هلال احمر به سمت جاده حرکت می‌کنند اما با توجه به تشدید بارندگی در بین راه با سیلاب مواجه شده و مجدد گرفتار می‌شوند.

محمد زمانی تصریح کرد: نهایتا در عصر جمعه خودروهای امداد و نجات به منطقه اعزام شدند و حادثه‌دیدگان را به مرکز شهرستان انتقال دادند. اما کامیون‌های این افراد در بیابان ماندگار شده است.

یکی از رانندگان گرفتار در سیل به خبرنگار صدای نایین گفت: ساعت ۹ شب در مسیر برگشت از معدن گرفتار سیلاب شدیم و از همان موقع با هلال احمر، کلانتری، اداره راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان تماس گرفتیم و تقاضای کمک کردیم اما ۲۰ ساعت در این بیابان پر آب گرفتار شدیم.

این شخص که به مدت ۵ ساعت مسیر ۱۰ کیلومتری را پیاده روی کرده بود و حال مساعدی نداشت افزود: همسرم در نایین پیگیر مسئله ما بود اما جوابی نگرفت، ما آب و غذایی نداشتیم و تنها یک خط تلفن برای تماس آنتن می‌داد که آن هم در حال خاموش شدن بود به همین دلیل کامیون‌ها را رها کردیم و پیاده به راه افتادیم.

گفتنی است که این راننده هم اکنون به بیمارستان اصفهان انتقال یافته است.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی