«تنهایی آرام» زبان حال دختران کویری
«تنهایی آرام» زبان حال دختران کویری
فهیمه پوربافرانی گفت: داستان این کتاب  از خانواده ای روستایی است که چهار فرزند دارند و این فرزندان به دلیل پیشرفت های شهری خواستار مهاجرت به شهر هستند که با مخالفت خانواده روبه رو می شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری صدای نایین، فهیمه پوربافرانی متولد سال ۱۳۴۹ لیسانس حقوق و خاندار ساکن شهر کرج تهران است که نوشتن را از کودکی فرا گرفته و خط و نقاشی وی نیز بسیار خوب است.

هرچند کلاس های آکادمیک نرفته ولی ذوق هنری و ادبی باعث شده در این عرصه فعالیت کند.

به گفته خودش  در نخستین روزهای فعالیتش برای روزنامه ها می نوشته و دلنوشته های خود را جمع آوری کرده، ده سال پیش ایده داستان نویسی و خلق کاراکتر های گوناگون را دنبال کرده و در طول نوشتن داستان خود از حال و هوای کویر الهام گرفته است.

داستان «تنهایی آرام» داستان بلند ۱۷۲ صفحه ای است که به صورت کاملا عامیانه نوشته شده است و این کتاب، به ویراستاری انتشارات اندیشه خلاق شهر قلم تالیف و به چاپ رسیده است.

داستان این کتاب  از خانواده ای روستایی است که چهار فرزند دارند و این فرزندان به دلیل پیشرفت های شهری خواستار مهاجرت به شهر هستند که  با مخالفت خانواده روبه رو می شوند ولی پس از پافشاری های پی در پی بالاخره دو نفر از فرزندان موفق به کوچ کردن به شهر می شوند.

در روایت داستان نقل می شود که یکی از دو برادر حاضر شهید می شود و برادر دیگر او که شخصیت داستان است و سهراب نام دارد تحصیلات خود را گذرانده و گریبان گیر عشق می شود.

نویسنده کتاب تنهایی آرام می گوید در گوشه ای از کتاب به مسائل اجتماعی نظیر (ازدواج اجباری) پرداخته می شود.

در واقع نام کتاب، همان نام دختر سهراب، «آرام» است که پس از جریان  هایی که در ادامه زندگی برای او رخ داده او تنها می شود.

پوربافرانی می گوید این قدرت تسلط نویسنده بر معانی و نوع جذب خواننده است که نام کتاب را تنهایی آرام گذاشته است.

فهیمه پوربافرانی در ادامه برایمان از نوشتن خاطرات خود در نیمه شب ها گفت و نوید چاپ کتاب دوم خودش را به ما دادکه بر اساس واقعیت نگاشته می شود.

او در عین حال کتاب های زیادی در حیطه روانشانی مطالعه می کند و از بین شاعران و نویسندگان حافظ و اشعارش را می پسندند و مناظره های پروین اعتصامی را دوست دارد.

او ارادت خاصی به استاد شهریار دارد و اشعار وی را می خواند و معتقد است با توجه به این که شهریار از شاعران معاصر ایران است  ولی ما(مردم عادی) برای این شاعر سنگ تمام نگذاشته ایم!

وی افزود نوشتن را نمی توان یک شغل دانست چون هزینه و وقت زیادی را صرف آن می کنیم اما باید دقت کرد که علاقه محرک نوشتن است.

تنهایی آرام  به زبان سوم شخص نوشته شده و کتاب دوم او روایت اول شخص(شخص وی)است.

کتاب تنهایی آرام سه ماه است که به چاپ رسیده و روانه بازار گشته.

 

او خطاب به فرزندان ایران زمین گفت: قطعا می توانید در عرصه هنری و ادبی بدرخشید و بدانید خواستن توانستن است!

«اگر بخواهی و تلاش کنی بدون شک موفق خواهی شد»

 

  • نویسنده : یلدا آه مند