ثبت روزانه ۳۵۰ مرسوله در نایین/ لازمه همکاری دهیاری ها جهت تهیه پلاک و کدپستی
ثبت روزانه ۳۵۰ مرسوله در نایین/ لازمه همکاری دهیاری ها جهت تهیه پلاک و کدپستی
رئیس اداره پست نایین گفت: در دوران کرونا، سرانه مرسولات پستی از پارسال تا کنون در این شهرستان به 6 برابر مرسوله افزایش یافته است.

مختار ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: در چندسال گذشته با همه گیری ویروس کرونا، اکثر مرسولات مردم از طریق پست صورت گرفته است که با ورود مشاغل خانگی حجم کاری به چند برابر افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه امروز از پست به عنوان یک ابزار ارزان قیمت و با دسترسی راحت استفاده می شود افزود: پست یک شرکت ملی است و با وجود فناوری‌های نوین ارتباطی و سهولت و دسترسی آسان و سریع به اینترنت و گسترش کسب و کارهای فضای مجازی و از طرفی تعطیلی مراکز حمل بار از جمله باربری‌ها، پست با افزایش حدود 6 برابری ترافیک بسته‌ها و امانات پستی مواجه شد.

ثقفی بیان نمود: اداره پست نایین به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در خردادماه سال جاری رتبه نخست استانی را در بین شهرستان ها کسب کرد و در این راستا شاخص‌هایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات،کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارسال مرسوله های پستی به همه نقاط شهرستان نایین افزود: روزانه پست چی ها مسافت 150 کیلومتری روستای چوپانان را طی می کنند که در کل سطح شهرستان ۱۲ شبکه توزیع با عنوان ict مخابرات در روستاهای بلان ،مهرداران،کجان،هماباد،گردنه و …. فعال هستند.

 

رئیس پست نایین با اشاره به اهمیت کدپستی منازل مسکونی گفت: پلاک و کد پستی که اداره پست با همکلاری دهیاری ها و شهرداری ها نسبت به تهیه برای اماکن شهری و روستایی اقدام می نماید در آینده به عنوان یکی از زیرساخت های مهم آن محل به حساب می آید و امروز درخواست کوچکی از همه دهیاری ها و مسئولان روستاها داریم که با پیگیری بتوانند نسبت به فراهم کردن آن اقدام نمایند.

  • نویسنده : یلدا آه مند