حیات و بالندگی یک کشور مرهون بالندگی جامعه کارگری است
حیات و بالندگی یک کشور مرهون بالندگی جامعه کارگری است
امام جمعه خوروبیابانک گفت: حیات و بالندگی یک کشور مرهون بالندگی جامعه کارگری است و باید کارفرمایان ما حرمت و شأن و عزت کارگر را حفظ کنند و به آن‌ها شخصیت بدهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اظهار کرد: حیات و بالندگی یک کشور مرهون بالندگی جامعه کارگری است و باید کارفرمایان ما حرمت و شأن و عزت کارگر را حفظ کنند و به آن‌ها شخصیت بدهند.

وی افزود: مبارزه با ویژه‌خواری نکته مهمی است که رهبری به آن اشاره دارند اینکه ارتباط با فلان شخص عوایدی برای شخص یا مسؤولی داشته باشد قابل پذیرش نیست و این ارتباطات و ویژه‌ خواری‌ها اصلا به مصلحت جامعه ما نبوده و مردم را مأیوس و یا حتی از آن افراد متنفر می‌کند.

رمضانی با اشاره به نامه ۲۰ سال پیش مقام معظم رهبری و ضرورت مبارزه با اژده‌های هفت سر فساد، گفت: وظیفه مسؤولین است که با هر آنچه که منشأ فساد یا موهب تشکیل فساد است برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: اگر مسؤولی می‌خواهد به واقع بگوید که شعار مرگ بر آمریکا دارد باید با فساد و منشأ فساد برخورد داشته باشد و نسبت به آن‌ها حساس باشد نه اینکه به سمت موهب فساد می‌رود و از آن استقبال کند.

وی ادامه داد: طبق توصیه رهبری اگر می‌خواهیم بدانیم که مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی حقیقتا انقلابی است و فقط شعار انقلابی نمی‌دهد باید ببینیم در مقابله با سوءاستفاده کنندگان از تجارت و اعتبارات بانکی چطور برخورد می‌کند.

رمضانی با اشاره به دیدار مسؤولین با فرهنگیان خوروبیابانک، بیان کرد: مشکلی اصلی معلمان شهرستان اجرای ناصحیح طرح طبقه بندی و عدم رعایت عدالت بود شأن معلم ما این است که این برنامه به صورت حساب شده و عادلانه صورت گیرد و ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

امام جمعه خوروبیابانک گفت: کاهش محسوس دانش‌آموزان از دیگر مشکلات مطرح شده بود که باید در قدم اول یک همت جمعی برای درک این آسیب بزرگ صورت بگیرد و بعد در راستای جبران آن تلاش کنیم.

وی افزود: کاهش نسل جمعیتی کشور یک معضل بزرگی است که دامن‌گیر جامعه شده است و باید برای آن اقدام اساسی صورت گیرد.

رمضانی در ادامه با اشاره به شهادت حضرت همزه گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم همیشه دو جریان حق و باطل وجود داشته است و اساساً نوع مواجهه این دو جریان با پدیده‌ها متفاوت بودنه است.

وی افزود: حضرت همزه یک یار ارزشمند برای پیامبر بود که رفتار جریان حق نسبت به این حضرت نوع تکریم است اما جریان باطل در زمان خلافت عثمان به شهدای جنگ احد بی احترامی کرده‌اند.