حمایت از زنان کارآفرین، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است
حمایت از زنان کارآفرین، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است
فرماندار شهرستان نایین گفت: دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را حمایت از زنان کارآفرین در عرصه اقتصادی قرار داده است.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، اظهار کرد: دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را حمایت از زنان کارآفرین در عرصه اقتصادی قرار داده است و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و حمایت از آنان به کار گرفته است.

وی افزود: امروزه فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی و وجود زنان کارآفرین مهم‌ترین مسئله‌ای است که بانوان فعال در عرصه کسب و کار، اقتصاد و تولید به آن نیاز دارند تا بتوانند با حمایت‌های دولت در این زمینه فعالیت مستمر خود را ادامه دهند.

کریمی تصریح‌ کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، آگاه نمودن و پشتیبانی جهت استفاده از فرصت‌های موجود برای زنان تحت پوشش و دارای کسب و کارها خرد و بهبود و مشاوره کسب و کارها از موارد لازم و ضروری در زمینه کارآفرینی بانوان است.

فرماندار نایین با اشاره به اینکه اکنون انسجام خوبی در بین بانوان کارآفرین و کارجو و افرادی که فعالیت اجتماعی دارند ایجاد شده است، گفت: افزایش آگاهی نسبت به برند، افزایش فروش محصول و خدمات، ایجاد تمایز نسبت به رقبا، شبکه‌سازی، جذب و تأمین بازار برای فروش و دریافت مشاوره برای بهبود کسب و کار از جمله درخواست‌های بانوان در این حوزه است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی در پایان بیان کرد: هم‌افزایی بخش‌های مختلف جامعه موجب تقویت زیست‌بوم کسب و کار در سطح شهرستان خواهد شد که راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی یکی از راهکارهای تأثیرگذار برای بهبود فضای کسب و کار خواهد بود.

مریم جلال‌پور مسؤول دفتر امور بانوان فرمانداری شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین، بیان کرد: برای اولین بار رویداد اشتغال، امید و آینده در حوزه اشتغال‌آفرینی اجتماعی زنان با هدف فرهنگ سازی و افزایش مهارت‌های کارآفرینی در قالب بازی‌های کارگاهی و تجربه‌نوردی و با حضور متخصصان معرفی شده از سوی دفتر امور بانوان استانداری اصفهان و با حضور مسؤولان شهرستانی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین برگزار شد.

وی ادامه داد: این رویداد از طریق سامانه ملی کارآفرینی در قالب سه مرحله شامل کارپویه، کارکشف و کارآغاز برای زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است که اولین جلسه تحت عنوان کارپویه به صورت حضوری برگزار شد و ادامه روند مشاوره و پشتیبانی از کسب و کارهای بانوان به صورت آنلاین خواهد بود.

جلال پور خاطرنشان کرد: اولویت حضور برای شرکت در این رویداد با زنان سرپرست خانوار بوده که برای اجرایی نمودن و بهره‌وری هر چه بیشتر آن در شهرستان، از ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و خیریه‌های فعال شهر کمک گرفته شده است.

وی افزود: مدیران شهرستانی با هدف تسهیل و از میان برداشتن مسائل پیش روی کسب و کارهای خرد و کوچک، در رویداد حاضر شده و مشکلات عدیده و مسائل بانوان را از زبان آن‌ها شنیدند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی