رشد ۳ درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته
رشد ۳ درصدی مصرف برق در مقایسه با سال گذشته
مدیر امور برق نایین گفت: مصرف برق نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته که حدود ۳ مگاوات رشد مصرف برق داشته‌ایم  .

اسماعیل محمدی نصیری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: طرح بهسازی و اصلاح شبکه برق ۲۰ روستای شهرستان نایین با اعتباری بالغ ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفت که به ازای هر روستا یک میلیارد ریال اختصاص داده شد و جمعا با در نظر گرفتن محل آورده شرکت توزیع  ۳۰ میلیارد ریال برای این روستاها اختصاص یافته است.

مدیر برق نایین از اجرای طرح جهادی بهسازی و اصلاح ۲۰ روستای دیگر شهرستان نایین با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال تا پایان سال خبر داد.

او از دیگر برنامه های شرکت برق را اجرای طرح ۳۰ کیلومتری تبدیل شبکه سیمی برق به کابل خودنگه‌دار عنوان نمود و افزود: به جهت تقویت شبکه، رفع افت ولتاژ و پیشگیری از سرقت طرح تبدیل شبکه سیمی برق به کابل خودنگه‌دار صورت گرفته که در سال جاری نیز تا ۱۰۰ کیلومتر این طرح قابل اجرا است.

 نصیری با اشاره ایجاد ۵۰ نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: مقدار ۲ مگاوات برق تولیدی به شبکه توزیع برق شهرستان اضافه شده که این طرح قابل اجرا در پشت بام خانه‌ها، مرغداری‌ها, دامداری‌ها و یا گوشه کارخانه‌ها می‌باشد چرا که نیروگاه‌های خورشیدی بعد از چهار سال بازگشت سرمایه، درآمد پایدار خوبی محسوب می‌شود.

او افزود: سرمایه گذاران به ازای یک کیلووات تولید برق، حدود ۱۸ میلیون تومان باید سرمایه گذاری کنند ،یک نیروگاه ۵ کیلوواتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه دارد و این با گذشت سال روند افزایشی دارد.

مدیر برق نایین بیان نمود: تمام تلاش و همت صنعت برق این است که با مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی مناسب از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۱ عبور کنیم.

 نصیری با تاکید بر اینکه تغییر ساعت فعالیت ادارات بر اساس مصوبه هیات وزیران و به منظور کاهش مصرف برق صورت گرفته است، از مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف خواست مدیریت در مصرف برق ادارات در مدت ساعات فعالیت اداری حداقل به ۳۰ درصد و در زمان تعطیلی و پایان کار ادارات به ۶۰ درصد مدت مشابه سال قبل برسد.

او با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواستار همکاری هیئت امنا حسینه‌ها و متولیان هیات های مذهبی در خصوص کاهش مصرف برق و صرفه جویی شد.

مدیر برق نایین با بیان اینکه ۶۰۰ مشترک صنعتی، خانگی و تجاری به شبکه برق متصل شدند گفت: مصرف برق، نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته که سالی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش مصرف برق مواجه هستیم و نسبت به سال گذشته حدود ۳ مگاوات رشد مصرف برق داشتیم .

نصیری در پایان با اشاره به وجود ۲۶ هزار و پانصد مشترک در شهرستان افزود :مشترکینی که نسبت به کاهش مصرف برق اهتمام داشته باشند، هزینه برق آن‌ها کاهش و  مشترکینی که بیشترین مصرف را داشته باشند باید جریمه بپردارند.

  • نویسنده : طاهره دهقانی