تأکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر طراحی برنامه جامع کاهش آلایندگی شهر اصفهان
تأکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر طراحی برنامه جامع کاهش آلایندگی شهر اصفهان
علی سلاجقه گفت؛ برنامه جامع کاهش آلایندگی شهر اصفهان باید طراحی شود، وظایف و دستور‌العمل‌های مربوط به آن نیز مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در کارگروه آلودگی هوای اصفهان که در محل استانداری اصفهان برگزار شد؛ اظهار داشت: مردم همیشه مطالبه‌گر وضعیت محیط زیست‌شان هستند، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که فرهنگ منابع طبیعی باید به مهارت عمومی تبدیل شود، مردم همیشه در حفظ محیط زیست جلو تر از همه بوده‌اند.

وی با بیان این‌که شاخص‌های محیط زیستی، باید برخوردار بودن یک منطقه را تعیین کند ادامه داد: وضعیت کنونی اصفهان از نظر محیط زیست حاصل اقداماتی است که از گذشته تا کنون انجام شده است، نباید منتظر بمانیم و به گذشته فکر کنیم، باید شروع کنیم و قسمتی از کار را اصلاح کنیم، وظیفه اصلی من و شما این است.

دکتر سلاجقه اظهار داشت:ما سربازان این نظام و انقلاب هستیم، باید دست به دست هم دهیم و مشکل آلایندگی را حل کنیم، امروزه مکافاتی بد تر از شرایط اقلیمی و محیط زیستی در کشور نداریم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تأثیرات منفی انباشت صنایع در شهر بیان کرد: به غیر از صنایع دانش‌بنیان و غذایی نباید در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان، صنایعی دیگری فعالیت کند.

وی با بیان این‌که نگاه دولت سیزدهم به مسأله آلایندگی، نگاه درآمدزایی نیست، ادامه داد: صنایع باید مکلف شوند که آلایندگی خود را حذف کنند.

دکتر سلاجقه بیان کرد: دولت مستقر دولت انقلابی و مردمی است و باید کنار مردم قرار بگیریم، باید این وضعیت پایداری جو که در تهران، تبریز و اصفهان اتفاق افتاده، تغییر کند و دنبال آن هستیم که تلاطم جوی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: برنامه جامع کاهش آلایندگی شهر اصفهان باید طراحی شود، وظایف و دستور‌العمل‌های مربوط به آن نیز مشخص شود.

وی با اشاره به موضوع مصرف سوخت مازوت در اصفهان گفت: عنوان مازوت منجر به ایجاد یک مشکل روحی و روانی در مردم شده است ولی مردم همیشه همراه نظام بوده‌اند و آن را از خود می‌دانند، تلاش می‌شود در آینده نزدیک نیروگاهی بدون آلایندگی ایجاد شود تا نگرانی مردم برطرف گردد.

دکتر سلاجقه با اشاره به ضرورت تعمیر ناوگان مسافربری در شهر اصفهان نیز گفت: حمایت‌های لازم از نظر تسهیلات، برای تعمیر تاکسی‌های شهری انجام خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: آماده‌ایم ظرفیت‌های دانش بنیان را به اختیار بگیریم، دولت در مسأله حل مشکلات زیست محیطی محکم ایستاده است و دستگاه‌های مربوطه هم باید وظایفی که دارند را به صورت کامل پیگیری کنند.