کار روابط عمومی تلاش و مجاهدت می‌طلبد
کار روابط عمومی تلاش و مجاهدت می‌طلبد
فرماندار شهرستان نایین گفت: ما کمبودهای ادارات را قبول داریم اما کار روابط عمومی تلاش و مجاهدت می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در جلسه گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی که با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادرات شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در حوزه اطلاع رسانی در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم که مهم‌ترین سطح مقابله در این جنگ ترکیبی بحث اطلاع‌رسانی و به تعبیر عالمانه جهاد تبیین است.

وی افزود: ما به عنوان نماینده عالی حاکمیت در شهرستان می‌بینیم که ادارات و ارگان‌ها کارهای خوب و مختلفی انجام می‌دهند اما آنجایی مردم ناامید می‌شوند که ما در فضای مجازی با هجمه رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم و همچنین کم کاری برخی دستگاه‌ها که هیچ اطلاع رسانی از اقدامات انجام نمی‌دهند.

کریمی تصریح کرد: البته ما مطلع هستیم که کار در حال انجام است ولی متأسفانه به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود و باید بپذیریم که بخش عمده‌ای از مشکلات و ناامیدی‌ها در جامعه به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح است.

فرماندار شهرستان نایین خاطر نشان کرد: بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص نحوه اطلاع رسانی نقشه راهی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی است از جمله آن که تأکید کرده‌اند از شیوه های جدید و جذاب اطلاع رسانی استفاده شود و گزارشات باید هنرمندانه باشد.

وی ادامه داد: ما کمبودهای ادارات را قبول داریم که بعضاً مسؤول اداره فعالیت روابط عمومی را انجام می‌دهد اما کار روابط عمومی تلاش و مجاهدت می‌طلبد و بخشی از آن هم به فضای غیرت کاری خودمان برمی‌گردد.

روابط عمومی ادارات نیازمند متخصصین این حوزه است

 

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان بیان کرد: اهمیت کار روابط عمومی از آنجا مشخص می‌شود که در ادارات مختلف برای مردم زحمت می‌کشند ولی هیچ خبری منتشر نمی‌شود و در مقابل برخی از افراد که خود را دلسوز می‌دانند اخبار کم کاری‌ها را خوب منعکس می‌کنند.

وی افزود: این افراد فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند و ما آن‌ها را دلسوز نمی‌دانیم چرا که نقد باید نقد منصفانه باشد یعنی هم کارهایی که انجام شده دیده شود و هم کم کاری‌ها مطرح شود.

مطهرخو تصریح کرد: وقتی این کارها بیان نشود روحیه ناامیدی در مردم دیده می‌شود، ما در زمانی قرار گرفته‌ایم که دشمن در حال ناامید کردن مردم و تخریب دولت انقلابی است و بعضی‌ها خواسته یا ناخواسته راه دشمن را دنبال می‌کنند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: نقطه ضعفی که داریم این است که بعضی کسانی که به عنوان مسؤول روابط عمومی در اداره‌ای منصوب شده‌اند و یا در این حوزه فعالیت می‌کنند تخصص آنها روابط عمومی نیست و اگر هم متخصص این حوزه باشند کارهای متعددی دارند.

وی در پایان بر آموزش کارشناسان روابط عمومی و اطلاع رسانی کامل و به موقع خدمات دستگاه‌های اداری و اجرایی به مردم تأکید نمود.