برای امنیت در کشور باید ریشه‌های تروریسم را بخشکانند/یکشنبه تظاهرات سراسری در پاکستان انجام می‌شود
برای امنیت در کشور باید ریشه‌های تروریسم را بخشکانند/یکشنبه تظاهرات سراسری در پاکستان انجام می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد اقبال رضوی در کنفرانس خبری گفت: اگر نهادهای امنیتی کشور به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کردند حمله تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرنگار بین المللی پایگاه خبری صدای نایین از پاکستان، ساعاتی پس از حمله انتحاری در داخل مسجد “امامیه” شهر پیشاور، مسؤولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن برگزاری کنفرانس خبری فوری در دفتر مرکزی اسلام‌آباد، هیئت بلند پایه‌ای به پیشاور اعزام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این کنفرانس خبری با بیان اینکه حمله تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور، قلب دویست میلیون مردم پاکستان را مضطرب کرده است، اعلام کرد: مردم پاکستان در روز یک‌شنبه علیه حمله تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور تظاهرات خواهند کرد.

وی اظهار داشت: هدف تشکیل پاکستان زندگی آرام برای مسلمانان بود ولی دشمن به شدت دنبال این است که در این کشور اسلامی نفاق فرقه‌ای به وجود بیاورد، اما مردم شیعه و سنی هرگز اجازه نخواهند داد که در پاکستان میان مسلمانان تفرقه ایجاد شود.

این رهبر دینی سیاسی پاکستان گفت: در گذشته تکفیریت را در کشور جان دادند و برای اینکه وحدت مسلمین را از بین ببرند تفرقه مذهبی به وجود آوردند و اگر نهادهای مهم کشور این مسئله را نادیده نمی‌گرفتند نوبت به اینجا نمی‌رسید، در حملات مختلف تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر از هموطنان‌مان شهید شدند و در این ادوار عملیات مهمی را هم در کشور انجام دادند ولی هنوز هم نتوانستند بطور کامل کشور را از شر این جنایتکاران خلاص کنند.

وی در ادامه گفت: اگر تروریسم را از ریشه نابود می‌کردند امروز نتیجه متفاوت بود ولی در کشور، تکفیری‌ها آزادانه در فضای مجازی و فضای سیاست در حال فعالیت علیه شیعیان هستند، اگر نهادهای امنیتی کشور به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کردند حمله تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور اتفاق نمی‌افتاد.

وی در پایان گفت: نخست وزیر باید برای عرض تسلیت و دلجویی از خانواده شهدای به پیشاور برود.

  • نویسنده : محمد ابراهیم صابری