خواب دشمنان برای فلسطین هیچگاه تعبیر نخواهد شد
خواب دشمنان برای فلسطین هیچگاه تعبیر نخواهد شد
امام جمعه نایین گفت: این اتفاق غزه در ادامه اقدامات قبل آمریکا در منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه است، خوابی که هیچگاه برای دشمنان تعبیر نشده و نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به گرامیداشت مناسبت‌های گذشته، اظهار داشت: سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل در سال ۶۳ ‌را در پیش داریم همچنین شهادت سومین شهید محراب آیت الله دستغیب نیز در ایام قرار دارد و از بیستم آذر تا بیست و ششم هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز است.

وی افزود: ‌در شانزدهم آذر روز دانشجو، اعتراض عده ای از دانشجویان در شانزدهم آذر سال ‌۳۲ به دخالت ها و مداخله‌گری های آمریکا در ایران و حضور نیکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا در ایران اتفاق افتاد و سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند به همین دلیل به این نام نامگذاری شده است.

مطهرخو خاطرنشان کرد: شانزدهم آذر روز دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است، در این نظام مردمی دانشجویان که یک طبقه پیش‌رو و با نشاط اجتماع هستند باید در سازندگی آینده کشور و حرکت به سمت پیشرفت در جامعه با جدیت حرکت کنند و در جاهای دیگر نیز البته دانشجویان تاثیرگذار هستند.

امام جمعه نایین بیان کرد: ‌تاثیر دانشجویان در جامعه به دو عامل بستگی دارد که یکی علم، دانش و تحصیل بود، هیچ چیز نباید موجب شود که در حرکت علمی تعلل ایجاد کند که دشمن دنبال این کار است و عامل دوم جدل فکری و سیاسی انقلابی است که اگر این دو عامل با هم باشند تاثیرگذار خواهند بود.

وی تصریح کرد: این اتفاق غزه در ادامه اقدامات قبل آمریکا در منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه است، خوابی که هیچگاه برای دشمنان تعبیر نشده و نخواهد شد، آمریکایی ها برای منطقه غرب آسیا خواب تشکیل خاورمیانه جدید را دیده بودند و به دنبال تغییر در مرزهای جغرافیایی بودند.

مطهرخو یادآور شد: در همان گام اول و جنگ ۳۳ روزه، هدف آنان نابودی حزب الله لبنان بود که در همان گام نیز شکست خوردند و حزب الله چندین برابر قوی تر شد همچنین نقشه دیگر تصرف عراق بود که مردم عراق مانع این قضیه شدند.

امام جمعه نایین اضافه کرد: رهبر انقلاب در بیانات اخیر توصیه بر پرهیز از دوقطبی‌های کاذب کردند و این توصیه ناظر بر ضرورت تحقق چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است که این‌ها باید تامین شود، ذات انتخابات مبتنی بر رقابت سیاسی است.

وی ادامه داد: ‌دو قطبی بین عدالت و ظلم خوب است، نظام اسلامی بر اساس دوقطبی توحید و شرک، حق و باطل، استضعاف و استکبار ایجاد شد و بر همین مبناها انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اما برخی دوقطبی ها همچون تقابل با دنیا و تعامل با دنیا بد است.

  • نویسنده : علیرضا صفاری‌فر