چهارده سال از تخریب تنها کتابخانه نایین گذشت/ بهره برداری از  کتابخانه نوساز در سال ۱۴۰۱
چهارده سال از تخریب تنها کتابخانه نایین گذشت/ بهره برداری از  کتابخانه نوساز در سال ۱۴۰۱
مدیر کتابخانه نایین گفت: کتابخانه مرکزی نایین سال ۱۳۸۶ تخریب شد و بنا بود روند احداث شروع شود ولی به خاطر مشکلات در زمینه عمرانی توقف ماند.

حسین هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین گفت: مکان فعلی کتابخانه نایین به هیچ عنوان پاسخگوی اعضا نیست و فضای ۱۵۰ متری که در قالب استیجاری به این مرکز داده شده از نظر ساختار با رسالت کتابخانه همخوانی ندارد.

 

او با اشاره به تاخیر در احداث کتابخانه دائمی در نایین گفت: بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط خانم آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک و نیز آقای نصرتی فرماندار نایین برای تکمیل این مرکز در نظر گرفته شده که در ماه آینده، عملیات تکمیلی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکتابخانه های نایین افزود: کتابخانه مرکزی نایین سال ۱۳۸۶ تخریب شد و بنا بود روند احداث شروع شود ولی به خاطر مشکلات در زمینه عمرانی بیش از ۱۰ سال توقف ماند در سال ۱۳۹۶ با پیگیری های که مسئولین انجام دادند روند ساخت کتابخانه شروع و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

هاشم پور با بیان اینکه نهادهای کتابخانه بهره بردار مجموعه هستند گفت: مجری این طرح، نهاد نوسازی مدارس می باشد که با جذب اعتبارات لازم شاهد افتتاح این مرکز در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود.

 

او در پایان بیان نمود: انتقال کتابخانه و جابه جایی آن در سال های گذشته با توجه به ساختار و تجهیزاتی که کتابخانه دارد هزینه بر و باعث از بین رفتن تجهیزات و  هزینه بر بود .

 

 

  • نویسنده : یلدا آه مند