پزشکی جزو سه شغل مورد اعتماد مردم است
پزشکی جزو سه شغل مورد اعتماد مردم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پزشکی در ردیف سه شغل مورد اعتماد مردم است و با توجه به اینکه عملکرد هریک از ما را به حساب نظام می‌نویسند بنابراین موظف به برخورد مناسب هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همایش تجلیل از روز پزشک اظهار کرد: نظام سلامت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است و از بهورز در خانه بهداشت یک روستای دور افتاده تا یک فوق تخصص در شهر از یک نظام ادغام یافته پیروی می‌کنند.

وی افزود: ارتقا کمی و کیفی زندگی ایرانیان درگرو نظام‌ بهداشت و سلامت است و از آن جا که پزشکی در ردیف سه شغل مورد اعتماد مردم است عملکرد هریک از ما را به حساب نظام می‌نویسند بنابراین موظف به برخورد مناسب هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب میانگین طول عمر ایرانیان ۵۰ سال بوده و اکنون به ۷۵ سال رسیده است، تصریح کرد: پزشکان در دوران مختلف کشور نقش بسزایی داشتند و اگر در زمان دفاع مقدس شهدای بالایی را تقدیم کردیم در دوران کرونا علاوه بر شهدای سلامت خانواده‌های آنها نیز قربانی شدند.

وی ادامه داد: در دورانی که حتی والدین و کودکان از یکدیگر جدا و دور از هم بودند و غذا و دارو را پشت درب می‌گذاشتند، در بیمارستان‌ها با از خودگذشتگی کادر درمان بر سر بالین بیماران حضور می‌یافتند.

شیرانی شغل پزشکی را یکی از سخت‌ترین مشاغلی خواند که همواره ترس و دل نگرانی دوران تحصیل تا سال‌ها در ذهن پزشکان می‌ماند و بیان کرد: در مقاطعی شاهد هجمه‌ای به پزشکان هستیم که خود را تافته جدا بافته می‌دانند در صورتی که بخش اعظمی از پزشکان از قشر متوسط و رو به پایین هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل خوب پزشکان با بیماران اصل درمان است و دارو بیشتر یک وسیله است و یک پزشک با جلب اعتماد بیمار و ایفای نقش اصلی خود که پزشک محرم بیمار است، ضریب موفقیت در درمان را افزایش می‌دهد.

در ادامه حجت الاسلام امینی رئیس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چه بسا درد بیماران با یک برخورد، رفتار و گفتار صمیمی پزشک تسکین می‌یابد. رئیس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حکیم  ابن سینا را از افتخارات جهان اسلام خواند و بیان کرد: آب سینا بیشترین بخش عمر خود را در ایران گذرانده و بالغ بر ۴۰۰ عنوان کتاب از وی به جا مانده است که کتاب شفا در حوزه فلسفه و منطق و کتاب قانون در حوزه پزشکی تالیف شده است.

وی افزود: ابو علی سینا شاگرد مکتب قرآن، روایات معصومین و اهل بیت است.

امینی با بیان اینکه یک پزشک زمانی به مرحله ایده آل می‌رسد که علاوه بر دانش پزشکی آگاهی به فلسفه و منطق هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: لازم است که یک پزشک با نگاه ابوعلی سینا که برگرفته از طبیعت است اقدام به درمان بیماری‌ها کند.

  • نویسنده : فاطمه محمدی محمدی