پس از گذشت دو دهه، مشکل پساب نایین رفع گردید/ استفاده از پساب راه حلی برای جذب سرمایه گذاران
پس از گذشت دو دهه، مشکل پساب نایین رفع گردید/ استفاده از پساب راه حلی برای جذب سرمایه گذاران
صدای نایین/ الهام آزاد با اشاره به هدر رفت پساب نایین در دو دهه گذشته گفت: استفاده پساب نایین در صنعت راه حلی در کاهش مصرف آب خواهد داشت.

نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نایین با بیان اینکه  ۵۰ لیتر بر ثانیه آب پساب تصفیه خانه نایین هدر می رود گفت: بحران کم آبی در شهرستان، مهمترین چالش در جذب سرمایه گذاران و ایجاد صنایع  بود که بعد از ٢٠ سال مقدمات حل مشکل پساب نایین فراهم گردید.

او استفاده از پساب برای صنعت در کشور را امر ضروری دانست و بیان نمود: یکی از چالش‌های مهم کشور بحث آب است که کمبود آن موجب شده در دنیا استفاده بهینه از منابع و استفاده مجدد آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

آزاد با اشاره به اینکه شرکت‌های مستقر در شهر صنعتی نایین حدود یک پنجم این آب را مصرف می‌کنند و این امر اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد، گفت: از روزی که افتخار خادمی مردم شریف شهرستان‌های نایین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی را پیدا کردم، یکی از اولویت‌های خود را استفاده مجدد از این پساب برای صنایع، فضای سبز و سایر کاربردها قرار دادم.

این نماینده مردم در مجلس تصریح نمود: با حضور آقای خامسی در آبفای شهرستان، پیگیری‌های لازم در این موضوع انجام گرفت و در این حوزه چندین جلسه در تهران با حضور مسئولان کشوری ذی ربط تشکیل شد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های خوشبختانه در اول دی ماه مزایده مربوط به بخشی از فروش پساب فاضلاب اعلام عمومی شد، تصریح نمود: در صورت نهایی شدن قرارداد مذکور در بحث هزینه، ارتقا سیستم فاضلاب شهر نایین و بازسازی، تعمیر و نگهداری سیستم فاضلاب و اصلاح شبکه برای مدت ۲۵ سال مرتفع می‌شود.

آزاد در پایان خاطرنشان نمود: از طرف دیگر آب پساب در صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمینه رشد و توسعه متوازن شهرستان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود.

 

 

  • نویسنده : حمیدرضا پوربافرانی