رأی دادن یکی از حقوق مردم است
رأی دادن یکی از حقوق مردم است
خطیب نماز جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: ما حقی بر گردن این مردم نداریم بلکه این مردمند که بر گردن ما مسئولین حق دارند و البته رأی دادن یکی از حقوق مردم است.

رأی دادن یکی از حقوق مردم است

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک ضمن اشاره به وفات حضرت زینب سلام الله علیها، گفت: اگر بخواهیم بصیرت، صبر، علم‌داری، تبیین و جهاد را معنا کنیم باید نگاهی به دخت امیرالمومنین (ع) داشته باشیم و ایشان را الگو و سرمشق خودمان قرار دهیم.

وی افزود: زینبی شدن یعنی پا به رکاب طریق حق و هدایت شوی و محدودیت‌ها و محرومیت‌ها تو را از مسیر و صراط مستقیم باز ندارد، زینبی شدن یعنی درک بزنگاه و موقعیت تاریخی و اینکه پای انقلابی که شروعش نهضت اباعبدالله الحسین (ع) بوده، بایستی.

رمضانی تصریح کرد: زینبی شدن یعنی زمان نبرد با دشمن در میدان جنگ است ولی الان در این برهه فقط کافی است تا پای صندوق رأی حضور پیدا کنیم و بر اقتدار ایران اسلامی که ریشه‌ ما از آن بوده، بیفزاییم.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: اگر با رأی ندادن تو ایران ضعیف شد، استکبار و اسرائیل غاصب قدرت می‌گیرد که قدرت گرفتن ظالم و کشتار بیشتر مظلومین عالم است، بنابراین نقش مردم و زینبی رفتار کردن آن‌ها در این برهه بسیار مهم است.

ائمه جمعه خدمتگزار مردم

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: ایشان ۹۹ بار کلمه مردم را به کار بردند و در دیداری مرداد ماه سال گذشته نیز لفظ و واژه مردم را ۶۶ بار تکرار کردند، بنابراین نقطه کانون و نخ تسبیح این است که نماز جمعه، نماز مردم است و ائمه جمعه و همه ما مسئولین هم خدمتگزار مردم هستیم.

رمضانی اضافه کرد: امام جمعه سخنگوی انقلاب، سخنگوی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایران است و هم با نقدی کارشناسانه و منصفانه و مطالبه‌گرانه به نمایندگی از مردم ایفای نقش می‌کند تا بلکه بتواند امید را هر چه بیشتر و بیشتر در قلوب این مردم زنده کند.

خطیب جمعه شهرستان خوروبیابانک ضمن اشاره به سفر نماینده ولی فقیه اصفهان به شهرستان، بیان کرد: اگر اعتبار و آبرویی باشد به اعتبار مدد آقا امام زمان (عج)، ولایت فقیه و همراهی آحاد مردم است و این را اسلام برای ما معین کرده و در یک کلام ما حقی بر گردن این مردم نداریم بلکه این مردمند که بر گردن ما مسئولین حق دارند و البته رأی دادن یکی از حقوق مردم است.

وی اضافه کرد: حضور در انتخابات منحصر در تکلیف بودن نیست بلکه حقی است برای این مردم که مسئولین خودشان را انتخاب کنند و در سرنوشت کشورشان شریک و سهیم باشند و همان یک رأی که بالاترین شخص نظام دارد را تک تک آحاد این جامعه دارند.

رمضانی گفت: متأسفانه معنای انتخابات صرفاً در فرهنگ سیاسی ایرانیان منحصر شده و به انتخاب جریان و حزب تقلیل پیدا کرده است اما معنا و مفهوم انتخابات و رأی خیلی بالاتر بوده و انتخاب نوع آدم‌ها مهم است.

اولین معنای انتخابات، امنیت‌آوری است

رمضانی اولین معنای انتخابات را امنیت‌آوری و امنیت بخشی دانست و گفت: اینکه دشمن وقتی مشارکت بالای مردم را می‌بیند جرأت نکند حوادثی همچون شهر کرمان و پاسگاه‌های مرزی شرقی را به وجود بیاورد و اصرار بر استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن ضعف و زبونی استکبار، دومین معنای آن است لذا انتخابات قدرت آور است.

امام جمعه خوروبیابانک اظهار کرد: انتخابات ایستادگی ملت ایران در مقابل حدود هزار و هشتصد نوع از انواع تحریم دشمن را نشان می‌دهد که انتخابات و آرای بالا نشانگر این است که وحدت در میان ایرانیان هویدا بوده و دشمن نمی‌تواند با ایجاد اختلافات قومی، مذهبی و قبیله‌ای ما را به تفرقه رهنمون کند.

مردم با شهدا میاثق بستند

وی پنجمین معنای انتخابات را میثاق گرایی عنوان کرد و گفت: طبق فرموده امام خمینی (ره) کسانی که تا پایان این راه صادقانه با ما هستند همین مردان و زنان مشارکت‌‌جو بوده که در پای صندوق های رأی حضور پیدا می‌کنند و همین‌ها با ما و شهدا میثاق و عهد بستند که اگر مردم عزیز و شریف در این ترازهای مذکور به انتخابات معنادهی و جهت‌دهی کنند قطعا انگیزه مشارکت حداکثری اتفاق خواهد افتاد.

رمضانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر کسانی حتی شخص بنده را هم قبول ندارند در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند چون از مشارکت بالا همه ساکنان در این کشتی منتفع خواهند شد، گفت: البته مردم فهیم این شهرستان همیشه نشان دادند که دارای فهم و درک بالایی از شرایط سیاسی و اجتماعی کشور هستند و همیشه پای کار انقلاب بوده و خواهند بود.

امام جمعه خوروبیابانک ادامه داد: مردم نقاط ضعف ما مسئولان را به پای انقلاب اسلامی نخواهند نوشت و ما باید با کار صادقانه جهادی و از باب مطالبه‌گری جدیت در پی‌گیری و اصلاح نواقص بارقه‌ امید را بیشتر و بیشتر در دل مردم روشن و زنده نگه داریم.

  • نویسنده : طاهره دهقانی