دوران قدرت بازدارندگی ایران در مقابل دشمن است
دوران قدرت بازدارندگی ایران در مقابل دشمن است
امام جمعه خوروبیابانک گفت: توقیف نفت‌کش یونانی توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده قدرت بازدارندگی ایران در مقابل تهدیدات دشمن است.

دوران قدرت بازدارندگی ایران در مقابل دشمن است

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با اشاره به اینکه تحرکات و تحولات منطقه‌ای در عین پیچیدگی در حال افزایش روزافزون است، اظهار کرد: همیشه شعله آتش جنگ را آمریکا روشن می‌کند و طبق بیان امام خمینی (ره) آمریکا شیطان اکبر است اما جبهه مقاومت نیز در برابر جبهه استکبار قد علم کرده است و در حال کسب توفیقات روزافزون است.

وی با بیان اینکه یک سال پیش شرکت یونانی، نفت متعلق به ایران را توسط نفت‌کش سوئز راجان به دستور آمریکا تخلیه کرد، گفت: این شرکت نام نفت‌کش را به سنت نیکولاس تغییر داد و در حالی که نفت عراق را بارگیری کرده بود در دریای عمان توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران توقیف شد، این اقدام نشان دهنده قدرت بازدارندگی ایران در مقابل تهدیدات دشمن است.

رمضانی تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، دوران بزن در رو تمام شده است و اکنون ایران مقتدر نه تنها در آب‌های پیرامونی خود بلکه در آب‌های بین المللی و خصوصاً به دریای سرخ وارد شده و خود را تا مرزهای سرزمین اشغالی فلسطین رسانده است در حالی که دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

امام جمعه خوروبیابانک اضافه کرد: این عظمت و اقتدار ایران و همچنین قدرت راهبردی و عمق نفوذ بین‌المللی ایران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یمن به حمایت از غزه کنترل آبراهه باب المندب را به دست گرفته و اجازه ورود کشتی‌های اسرائیلی را به دریای سرخ نداده است، گفت: در مقابل این اقدام، آمریکا با هدف قرار دادن سه قایق یمنی و به شهادت رساندن ۱۰ نفر از نیروهای یمن این پیغام را از برادران انصارالله یمن شنید که آمریکا باید تبعات این حمله را بپذیرد.

رمضانی خاطرنشان کرد: برادران یمنی به وعده خود وفا کردند و در اقدامی شجاعانه دو ناو جنگی آمریکایی و انگلیسی را مورد هدف خود قرار دادند که عمق ضربه آنقدر کاری و دقیق بود که ائتلاف جدید به رهبری آمریکا صبح امروز به مواضعی در استان الحدیده یمن حمله کرده است.

امام جمعه خوروبیابانک ادامه داد: اقدام آفریقای جنوبی و شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه ستودنی است، شکایتی که به اتهام نسل کشی علیه اسرائیل صورت گرفته و وجهه زشت این رژیم را در منزل بین‌الملل، پلیدتر از قبل خواهد کرد.

محاسبات آمریکا در صحنه عمل به چالش کشیده شده است

رمضانی با بیان اینکه بحران آفرینی آمریکا فقط منحصر به منطقه ما نیست و سطح تنش را در میان دو کره افزایش داده است، گفت: تجربه ثابت کرده است که آمریکا و متحدانش با وجود اصرار بر خلق گره‌های کور راهبردی در نظام بین‌الملل، قدرت مدیریت آنان را ندارند.

امام جمعه خوروبیابانک با اشاره به اینکه تجربه جنگ اوکراین و غزه نشان می‌دهد که محاسبات آمریکا در قبال واکنش بازیگران در صحنه عمل و میدان به چالش کشیده شده است، اظهار کرد: اگر قرار بود بحران سازی‌های آمریکا به تحقق اهدافش منجر شود، اکنون باید داعش به غرب آسیا مسلط بود و جنگ اوکراین با پیروزی زلنسکی خاتمه یافته و غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داشت.

ماه رجب رحمت الهی با شدت بر امت نازل می‌شود

رمضانی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اینکه وجه تسمیه ماه به رجب این بوده که قبل از اسلام هم مورد احترام اعراب جاهلی بوده و در این ماه جنگ و خونریزی را رها می‌کردند، بیان کرد: مومن باید حرمت این ماه را نگه دارد و نباید با شکستن عهد بندگی و پیروی از هوای نفس و شیطان رجیم، به مخاصمه با خدای خود برخیزد.

امام جمعه خوروبیابانک ادامه داد: یکی دیگر از اسامی این ماه، رجب الاصب بوده یعنی فرود آمدن با شدت آب از بالا به پایین که کنایه از این است که در ماه رجب رحمت الهی با شدت و وسعت بر امت نازل می‌شود.

وی تصریح کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان بهار معنویت و عبودیت است که ماه رجب کلید ورود به ماه شعبان و ماه فتح الفتوح رمضان نامیده می‌شود.

  • نویسنده : فاطمه محمدی