همزمان با برگزاری جشن چاپ از پیشکسوتان عرصه چاپ در اصفهان تجلیل می‌شود
همزمان با برگزاری جشن چاپ از پیشکسوتان عرصه چاپ در اصفهان تجلیل می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست برنامه ریزی جشن چاپ گفت: در این مراسم از پیشکسوتان عرصه‌ی چاپ استان اصفهان تجلیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نایین، علی تمنائی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در نشست برنامه‌ریزی جشن چاپ در اصفهان گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع تاثیرگذار در اقتصاد و فرهنگ دنیا است و لازم است روی بحث آموزش صنعت چاپ تمرکز کنیم، زیرا اگر بخواهیم این صنعت توسعه یابد، موضوع آموزش آکادمیک یکی از زیر ساخت‌های اصلی در این زمینه می‌باشد.

وی افزود: استان اصفهان در حوزه‌ی چاپ دارای توانمندی‌ها وظرفیت‌های بسیار خوبی می‌باشد و امید داریم با برگزاری مراسم جشن چاپ بستر مناسبی جهت ایجاد همگرائی و همفکری فراهم شود و حمایت بهتر و جدی‌تری از این صنعت صورت پذیرد.

تمنائی خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری جشن چاپ استان اصفهان لازم است مسائل و مشکلات این صنعت در استان آسیب‌شناسی و احصا شود و از فرصت حضور مسئولان و متخصصان در حل برخی از مسائل بهره‌مند شویم.

علی اشفاق رییس اتحادیه چاپخانه داران استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: صنعت چاپ از نظر کارکردی به دو بخش بسته‌بندی و نشر تقسیم می‌شود که در بخش بسته‌بندی استان اصفهان در سطح کشور سرآمد است.

وی افزود: صنعت چاپ یک صنعت استراتژیک درهمه جای دنیا می‌باشد و این صنعت با بقیه صنایع فرق دارد و باید به آن به عنوان یک هنر نگاه کرد.

همچنین تعدادی از چاپخانه داران حاضر در این نشست نیز درخصوص کمبود نیروی انسانی متخصص درحوزه چاپ، ایجاد کارگروه تخصصی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت بررسی مسائل صنعت چاپ استان، بسترسازی در راستای رونق بهتر و بیشتر این صنعت و تدوین سند چشم انداز حوزه‌ی صنعت چاپ نظرات  وپیشنهادات خود را مطرح کردند.

گفتنی است نشست برنامه ریزی جشن چاپ با حضور معاون فرهنگی و رسانه و رییس اداره فرهنگی، کارشناسان حوزه‌ی چاپ و جمعی از چاپخانه داران فعال استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.